ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sınıflama Sistemleri BBY302 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sınıflamanın bilgi merkezleri için önemini değerlendirir.
    2-Farklı sınıflama sistemlerini tanır.
    3-Sınıflama sistemlerinin avantajlarını ve dezavantajlarını fark eder.
    4-Sınıflama sistenmeleri standartlarını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012626
    Diğer 1010110
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Amacı, Kapsamı, Planı ve Bilginin Düzenlenmesi ile İlgili Temel Kavramlar K1
    2 DOSS`un tanıtılması K1
    3 Eserin konusunun saptanması icin analizi K1
    4 Cetvellerden konu numarası verilmesi K1
    5 Yardımcı tabloların tanıtımı K1
    6 EOSS`un tanıtılması K1
    7 Yardımcı tabloların tanıtımı K1
    8 Cetvellerden konu numarası verilmesi K1
    9 LCSS`nin tanıtılması K1
    10 Kongre Kütüphanesi Konu Başlıkları Listesinin tanıtılması K1
    11 Cutter ve Sanborn Tablosu ve Kongre Kütüphanesi Kitap Numaralama Sistemi`nin Tanıtılması K1
    12 Cetvellerden konu numarası verilmesi K1
    13 Diğer Sınıflama Sistemlerinin tanıtılması K1
    14 Sınıflama Sistemlerinin Karşılaştırılması K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Hasan SEVMEZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. BBY 302 Sınıflama Sistemleri Ders Notları
    Yardımcı Kitap YK1. Baydur, G. (1974). Amerikan Kongre Kütüphanesi Sınıflandırma Sistemi (LC classification). Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 23 (4): 219-226. YK2. Dewey Onlu Sınıflama Sistemi. Ankara: Milli Kütüphane. 1993 YK3. Pakin, E. (1973). Evrensel Onlu Sınıflandırma (UDC) Brüksel Tasnif Sistemi Tarihçe. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 22(1-2): 26-32. YK4. Pakin, E. (1973). Dewey Tasnif Sistem ile Evrensel Onlu Sınıflamanın uygulama alanları. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 23 (4): 227- YK5. Sefercioğlu, N. (1967). Tasnif Edilmiş Kütüphanelerde Yer Numarası. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 16(2): 95-100. YK6. Yıldırım, O. Ü. (1974). Sınıflama Yöntemleri ve Tıp Kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 23 (3): 155-167. YKC6. Chan, Lois Mai (1994). Cataloging and Classification: an Introduction, 2nd ed., New York, Mc Graw Hill Inc.
    Dersin Amacı Öğrencilere sınıflama sistemlerinin yöntem ve tekniklerini tanıtarak, onların bu konularda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak.
    Dersin İçeriği Bu derste sınıflama sistemlerinin önemi ve işlevi, Dewey Decimal Classification, Library of Congress Classification, Universal Decimal Classification sistemleri ele alınır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 4
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 4
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 3
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 3
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 4
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 3
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 3
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster