Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Amacı, Kapsamı, Planı ve Bilginin Düzenlenmesi ile İlgili Temel Kavramlar
|
K1
|
2
|
DOSS`un tanıtılması
|
K1
|
3
|
Eserin konusunun saptanması icin analizi
|
K1
|
4
|
Cetvellerden konu numarası verilmesi
|
K1
|
5
|
Yardımcı tabloların tanıtımı
|
K1
|
6
|
EOSS`un tanıtılması
|
K1
|
7
|
Yardımcı tabloların tanıtımı
|
K1
|
8
|
Cetvellerden konu numarası verilmesi
|
K1
|
9
|
LCSS`nin tanıtılması
|
K1
|
10
|
Kongre Kütüphanesi Konu Başlıkları Listesinin tanıtılması
|
K1
|
11
|
Cutter ve Sanborn Tablosu ve Kongre Kütüphanesi Kitap Numaralama Sistemi`nin Tanıtılması
|
K1
|
12
|
Cetvellerden konu numarası verilmesi
|
K1
|
13
|
Diğer Sınıflama Sistemlerinin tanıtılması
|
K1
|
14
|
Sınıflama Sistemlerinin Karşılaştırılması
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Hasan SEVMEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. BBY 302 Sınıflama Sistemleri Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Baydur, G. (1974). Amerikan Kongre Kütüphanesi Sınıflandırma Sistemi (LC classification). Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 23 (4): 219-226.
YK2. Dewey Onlu Sınıflama Sistemi. Ankara: Milli Kütüphane. 1993
YK3. Pakin, E. (1973). Evrensel Onlu Sınıflandırma (UDC) Brüksel Tasnif Sistemi Tarihçe. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 22(1-2): 26-32.
YK4. Pakin, E. (1973). Dewey Tasnif Sistem ile Evrensel Onlu Sınıflamanın uygulama alanları. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 23 (4): 227-
YK5. Sefercioğlu, N. (1967). Tasnif Edilmiş Kütüphanelerde Yer Numarası. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 16(2): 95-100.
YK6. Yıldırım, O. Ü. (1974). Sınıflama Yöntemleri ve Tıp Kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 23 (3): 155-167.
YKC6. Chan, Lois Mai (1994). Cataloging and Classification: an Introduction, 2nd ed., New
York, Mc Graw Hill Inc.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere sınıflama sistemlerinin yöntem ve tekniklerini tanıtarak, onların bu konularda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste sınıflama sistemlerinin önemi ve işlevi, Dewey Decimal Classification, Library of Congress Classification, Universal Decimal Classification sistemleri ele alınır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
3
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
3
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
-
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
-
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
4
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
4
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
3
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
3
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
4
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
3
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
3
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|