ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde Halkla İlişkiler BBY316 GÜZ-BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halkla ilişkilere yönelik kuramları yorumlar.
    2-Halkla ilişkilere yönelik kuramları kütüphanelere ve bilgi merkezlerine uygular.
    3-Bilgi çağına uygun olarak bilgi merkezlerinin halkla ilişkiler yönünden nasıl değerlendirilmesi gerektiğini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel kavramlar ve ders planı K1
    2 Halkla İlişkiler tanımı ve bir süreç olarak incelenmesi K6, s. 3-11
    3 Halkla İlişkiler tanımı ve bir süreç olarak incelenmesi K6, s. 3-11
    4 İletişim kavramı ve bilgi merkezleri K2
    5 Görüntü yaratma K3, bölüm 1 ve 12
    6 Haberleşme ve etkileşim K3, bölüm 2
    7 Haberleşme ve etkileşim K3, bölüm 2
    8 Halkla ilişkilerde yöntemler K3, bölüm 3
    9 Halkla ilişkilerde kullanılan araçlar K3, bölüm 4 ve 5
    10 Halk kütüphaneleri ve halkla ilişkiler K6, s. 11-15
    11 Kurum kütüphaneleri ve kullanıcı ilişkileri K3, bölüm 11 ve 12
    12 Üniversitesi kütüphaneleri ve kullanıcı ilişkileri K6, s. 15-22
    13 Kütüphanecilikte sponsorluk sistemi K3, bölüm 9 ve 10
    14 Halkla ilişkiler görevlisi olarak kütüphaneciler K6, s. 22-28
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Zarife YILDIRIM MERCAN
    Kaynaklar K1. Cüceloğlu, D. (1982). İnsan insana: insan ilişkilerinin getirdikleri ve götürdükleri üzerine. 3. bs.. (Yayın Yeri Yok), (Yayınevi Yok).
    K2. Ertekin, Y. (1986). Halkla ilişkiler. (2. bs..) Ankara, Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü.
    K3. Philip Kotler. 2007. Kamu Sektöründe Pazarlama. İstanbul, Mediacat.
    K4. Türkiye kütüphaneleri ve diğer bilgi merkezleri. (1989). Ankara, Kültür Bakanlığı Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü.
    K5. Yenikurtuluş, H. (2003) ?Üniversite Kütüphanelerinde Halkla İlişkiler Uygulaması ve Bir Örnek: İstanbul Bilgi Üniversitesi Kütüphane ve Elektronik Kaynaklar Merkezi?, Proc. of ÜNAK 2003. Available at: http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak03/u03-32.pdf
    K6. Yılmaz, E . (2006). Kütüphanelerde halkla ilişkiler çalışmaları ve türkiye?de durum . Verimlilik Dergisi , (1) , 0-0 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/verimlilik/issue/30689/331554
    K7. Kadbeşegil, M. S. (1989). "Tanıtım ve halkla ilişkiler" Türkiye Tanıtma Sempozyumu (16-17 Mayıs 1989, Ankara), Bildiriler içinde (154-165). Ankara: Başbakanlık Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilere bilgi merkezlerinin ve hizmetlerinin tanıtımında halkla ilişkilerin öneminin, ilkelerinin ve yöntemlerinin öğretilmesidir.
    Dersin İçeriği Derste, halkla ilişkilere yönelik kuramların kütüphanelere ve bilgi merkezlerine uygulanması irdelenmektedir. Bilgi ve belge hizmetlerinde çalışanların çağın gelişimine uygun olarak kullanıcı merkezli hizmet vermek ve kullanıcıyı hedef alarak toplumun bilgi gereksinimlerini karşılamak üzere nasıl davranmaları gerektiği üzerinde de durulmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 2
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 2
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 5
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster