Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilimsel bilgi, veri tabanı ve çevrimiçi tarama
|
K1-Bölüm 1, YK2-Bölüm 1, YK4-Bölüm1
|
2
|
Web of Science
|
K1;https://clarivate.com/webofsciencegroup/solutions/web-of-science/
|
3
|
ACS (American Chemical Society); SwetsWise; ALPSP Learned Journals Collection - ALJC; AIP (American Institute of Physics); Wiley Online Library
|
https://www.acs.org/content/acs/en.html; https://www.researchinformation.info/product/swetswise-online-content-2; https://www.alpsp.org/ALPSP-Collections; https://aip.scitation.org/; https://onlinelibrary.wiley.com/
|
4
|
BMJ Journals Online Collection; BMJ Clinical Evidence; British Medical Journal Online; EBSCOHOST; CAB Abstracts (EBSCOHOST); SPORTDiscus With Full Text (EBSCOHOST)
|
https://www.bmj.com/collections; https://www.ebsco.com/
|
5
|
Cambridge Journals Online; Nature; ECO-OCLC; Engineering Village 2 - Compendex; ENGnetBASE; Referex Engineering E-Books
|
https://www.cambridge.org/core; https://help.oclc.org/Discovery_and_Reference/WorldCat-org/Databases_in_detail/Electronic_Collections_Online; https://www.engineeringvillage.com/home.url; https://www.taylorfrancis.com/collections/WB004
|
6
|
ERIC (OCLC); GALE Info Trac OneFile; EL : IEEE / IEE Electronic Library; IOP : Institute of Physics
|
https://eric.ed.gov/; https://www.gale.com/academic; https://ieeexplore.ieee.org/Xplore/home.jsp; https://ioppublishing.org/
|
7
|
JSTOR (JOURNAL STORAGE); MathSciNet; MD Consult; Oxford Online Journals
|
7 https://www.jstor.org/; https://mathscinet.ams.org/mathscinet; https://academic.oup.com/journals/
|
8
|
OVID-Lippincott Williams and Wilkins; ProQuest 5000; ProQuest Dissertations and Thesis Full Text; SciFinder Scholar (Chemical Abstracts)
|
https://www.ovid.com/product-details.13421.html; https://www.proquest.com/; https://sso.cas.org/as/lijoG/resume/as/authorization.ping
|
9
|
Science Direct (Elsevier); Springer&Kluwer
|
https://www.sciencedirect.com/; https://www.springer.com/gp
|
10
|
WorldCat (OCLC); HukukTürk; Ebrary
|
https://www.worldcat.org/; http://www.hukukturk.com/anasayfa
|
11
|
Taylor&Francis Journals; Safari e-kitap; Springer e-book
|
https://www.tandfonline.com/; https://about.proquest.com/products-services/ebooks/ebooks-main.html
|
12
|
Açık Erişimli Veritabanları: (E-Prints, The Networked Digital Library of Theses and Dissertation (NDLTD), Scientific Commons, Directory of Open Access Journals
|
http://eprints.rclis.org/; http://www.ndltd.org/; http://doaj.org
|
13
|
Açık Erişimli Veritabanları: OpenDOAR, ROAR, OpenCourseWare Consortium, arXiv.org ve diğerleri.
|
https://v2.sherpa.ac.uk/opendoar/; http://roar.eprints.org/; https://www.oeconsortium.org/; https://arxiv.org/
|
14
|
Açık Erşimli Veri Tabanları: ULAKBİM DergiPark, YÖK Tez Merkezi
|
https://dergipark.org.tr/tr/; https://trdizin.gov.tr/; https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doktor Öğretim Üyesi Hasan SEVMEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Large, A., Tedd, L.A. ve Hartley, R.J. (2001). Information Seeking in the Online Age: Principles and Practice. London, Bowker.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Allison, D. A., McNeil, B. ve Swanson, S. (2000). Database Selection: One Size Does not Fit All. College and Research Libraries, 61(1), 56- 63.
YK2. Barker, P. (1997). Electronic Libraries of the Future. In Encyclopedia of Library and Information Science 59(22), 119-152.
YK3. Davis, T. L. (1997). The Evaluation of Selection Activities for Electronic Resources. Library Trends, 45(3), 391-403.
YK4. Walker, G. Ve Janes, J. (1999). Online Retrieval: A Dialog of Theory and Practice. Englewood: Libraries Unlimited, Inc.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı elektronik veri tabanlarını, servis sağlayıcılarını tanımak, veri tabanlarını seçmek ve karşılaştırabilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, kütüphane elektronik veri tabanları türleri ve içerikleri; kütüphaen dermesi içindeki yeri ve önemi; elektronik veri tabanlarında bilgi arama ve elde etme konuları ele alınır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
-
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
-
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
-
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
-
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
5
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
3
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
4
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
3
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
-
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|