ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dizinleme Teknikleri BBY313 GÜZ-BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mesleki açıdan dizinlemenin rolünü açıklar.
    2-Dizinleme tekniklerini kullanır
    3-Dizinlemede kullanılan farklı sınıflama sistemlerini karşılaştırır
    4-Uygun teknolojik altyapıyı kullanarak dizinleme yapar.
    5-Semantik web, dizinleme, dizinleme yaklaşımları, ontoloji geliştirme ve bu süreçlerde kullanılan standartları analiz eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler20000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   147
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,9 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersle ilgili kavram ve tanımlar K1, K2
    2 İndeks ve öz değerlendirmeye giriş K1, K2
    3 Öz hazırlama teknikleri K1, K2
    4 İndekslemenin tarihi K1, K2
    5 İndeksleme ve öz hazırlama sistemi oluşturma K1, K2
    6 Denetimli sözlük ortamları K1, K2
    7 Thesaurus Yapıları K1, K2
    8 Resimsel ve arşivsel materyallerinin indekslenmesi K1, K2, K3
    9 Metin tabanlı arşivsel materyallerin dizinlenmesi K1, K2
    10 Ses kayıtlarının indekslenmesi K1, K2, K3
    11 Bilgi mimarisi ve indeksleme: Elektronik ortamda web indeksleme K1, K2
    12 Otomatik indeksleme: uygulama I K1, K2, K3
    13 Otomatik indeksleme : uygulama II K1, K2, K3
    14 Otomatik indeksleme : uygulama III K1, K2, K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burcu Umut ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Mulvany, N. C. (2009). Indexing books. University of Chicago Press. K2. Çapkın, Ç. (2011). Türkçe metin tabanlı açık arşivlerde kullanılan dizinleme yönteminin değerlendirilmesi/Evaluation of indexing method used in Turkish text-based open archives (Doctoral dissertation, Hacettepe University (Turkey)) K3. Telatar,Z (2018). Videolarda içerik dizinleme amaçlı çizge kuramsal sahne sezme. PhD Thesis. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, www`de bilginin düzenlenmesi için geliştirilen farklı girişimler ile tanıştırılması, üstveri olgusu, dil denetimi, kalite ve tarama uygulamaları üzerinde durulmasıdır.
    Dersin İçeriği Bu ders, indeksleme ve öz hazırlama teorisi ve uygulamasına bir başlangıç olanağı sağlar. Bu ders geleneksel basılı kaynakları kadar çevrim içi ve web tabanlı materyallerin indekslenmesi ve özetlenmesini de içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster