Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına giriş
|
|
2
|
Konu uzmanlığının tanımı ve kapsamı
|
K1- BÖLÜM 1
|
3
|
Konu uzmanlığının tarihçesi ve gelişimi
|
|
4
|
Bilgi merkezlerinde konu uzmanının önemi ve rolleri
|
|
5
|
Konu uzmanının bilgisi ve yükümlülükleri
|
K2- BÖLÜM 1, K3, K4
|
6
|
Türkiye`de bilgi merkezlerinde konu uzmanlığı uygulamaları
|
K6
|
7
|
Konu uzmanlığında uygulama ve yaklaşım örnekleri
|
|
8
|
Konu uzmanlığı ve konu rehberleri
|
K6, K8
|
9
|
Örnek konu rehberi
|
|
10
|
Konu rehberi araçları
|
|
11
|
Konu rehberi hazırlamada yaklaşımlar
|
|
12
|
Konu rehberi zenginleştirme yaklaşımları
|
|
13
|
Konu Rehberi değerlendirme
|
K7
|
14
|
Proje sunumları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Kasım BİNİCİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Dale, P. (2016). Subject Librarians: Engaging with the Learning and Teaching Environment. Brookfield, GB: Routledge. http://site.ebrary.com/lib/karatekin/docDetail.action?docID=10211472 adresinden erişildi.
K2. Kane, L. T. (2011). Working in the Virtual Stacks: The New Library and Information Science. Chicago, IL, USA: ALA Editions. http://site.ebrary.com/lib/karatekin/docDetail.action?docID=10486800 adresinden erişildi.
K3. White, G. W. (1999). Academic subject specialist positions in the United States: A content analysis of announcements from 1990 through 1998. The Journal of Academic Librarianship, 25(5), 372-382. doi:10.1016/S0099-1333(99)80056-1
K4. Bruxvoort, D. ve Fruin, C. (2014). Library support for faculty/researcher publishing. http://publications.arl.org/Library-Support-Faculty-Publishing-SPEC-Kit-343/ adresinden erişildi.
K5. Meier, J. J. (2010). Solutions for the New Subject Specialist. Endnotes: The Journal of the New Members Round Table, 1(1). http://www.ala.org/nmrt/files/oversightgroups/comm/schres/endnotesvol1is1/1solutionsforthenews.pdf adresinden erişildi.
K6. Binici, K. (2016). Bilgi Erişiminde Konu Rehberleri: Türkiye?deki Kütüphaneler Üzerine Bir Değerlendirme. G. Güneş, N. Özel ve T. Çakmak (Ed.), ÜNAK 2013 Konferansı: Bilgi Sistemleri, Platformlar, Mimariler ve Teknolojiler (İstanbul: 2013) içinde (ss. 104?114). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. http://unak.org.tr/upload/userfiles/files/UNAK2013bildiri.pdf adresinden erişildi.
K7. Scull, A. (2014). Fostering Student Engagement and Collaboration with the Library: Student Creation of LibGuides as a Research Assignment. The Reference Librarian, 55(4), 318-327. doi:10.1080/02763877.2014.929076
K8. Akkaya, M. A. ve Polat, C. (2017). Kütüphane Bilgi Kaynaklarının Etkin Kullanımında Konu Uzmanlığı ve Konu Rehberleri. ÜNAK 2017: Akademik Kütüphanelerde Kaynak Yönetimi, 12 ? 14 Ekim 2017 içinde (s. 8). Ankara: ÜNAK. https://unak.org.tr/yayin/unak-2017-akademik-kutuphanelerde-kaynak-yonetimi/ adresinden erişildi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin prensipleri ve yaklaşımları incelemek, konu uzmanlarının bilgi merkezlerine katkılarını tartışmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin amacı bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin prensipleri ve yaklaşımları incelemek, konu uzmanlarının bilgi merkezlerine katkılarını tartışmaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
-
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
3
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
1
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
5
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
3
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
3
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
1
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
3
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
5
|