ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Konu Uzmanlığı BBY312 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-konu uzmanlığının bilgi merkezleri için önemini değerlendirir
    2-konu uzmanlığının prensiplerine ve yöntemlerine karar verir
    3-bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin sorunları ve tehditleri karşılaştırır
    4-bilgi merkezlerinde konu uzmanlığı sorunlarının çözümünde yapıcı çözümler üretir
    5-bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin başlıca araştırma yöntemleri konularına karar verir
    6-bilgi merkezlerinde konu uzmanlarının rollerini belirler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012424
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013434
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına giriş
    2 Konu uzmanlığının tanımı ve kapsamı K1- BÖLÜM 1
    3 Konu uzmanlığının tarihçesi ve gelişimi
    4 Bilgi merkezlerinde konu uzmanının önemi ve rolleri
    5 Konu uzmanının bilgisi ve yükümlülükleri K2- BÖLÜM 1, K3, K4
    6 Türkiye`de bilgi merkezlerinde konu uzmanlığı uygulamaları K6
    7 Konu uzmanlığında uygulama ve yaklaşım örnekleri
    8 Konu uzmanlığı ve konu rehberleri K6, K8
    9 Örnek konu rehberi
    10 Konu rehberi araçları
    11 Konu rehberi hazırlamada yaklaşımlar
    12 Konu rehberi zenginleştirme yaklaşımları
    13 Konu Rehberi değerlendirme K7
    14 Proje sunumları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kasım BİNİCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Dale, P. (2016). Subject Librarians: Engaging with the Learning and Teaching Environment. Brookfield, GB: Routledge. http://site.ebrary.com/lib/karatekin/docDetail.action?docID=10211472 adresinden erişildi.
    K2. Kane, L. T. (2011). Working in the Virtual Stacks: The New Library and Information Science. Chicago, IL, USA: ALA Editions. http://site.ebrary.com/lib/karatekin/docDetail.action?docID=10486800 adresinden erişildi.
    K3. White, G. W. (1999). Academic subject specialist positions in the United States: A content analysis of announcements from 1990 through 1998. The Journal of Academic Librarianship, 25(5), 372-382. doi:10.1016/S0099-1333(99)80056-1
    K4. Bruxvoort, D. ve Fruin, C. (2014). Library support for faculty/researcher publishing. http://publications.arl.org/Library-Support-Faculty-Publishing-SPEC-Kit-343/ adresinden erişildi.
    K5. Meier, J. J. (2010). Solutions for the New Subject Specialist. Endnotes: The Journal of the New Members Round Table, 1(1). http://www.ala.org/nmrt/files/oversightgroups/comm/schres/endnotesvol1is1/1solutionsforthenews.pdf adresinden erişildi.
    K6. Binici, K. (2016). Bilgi Erişiminde Konu Rehberleri: Türkiye?deki Kütüphaneler Üzerine Bir Değerlendirme. G. Güneş, N. Özel ve T. Çakmak (Ed.), ÜNAK 2013 Konferansı: Bilgi Sistemleri, Platformlar, Mimariler ve Teknolojiler (İstanbul: 2013) içinde (ss. 104?114). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. http://unak.org.tr/upload/userfiles/files/UNAK2013bildiri.pdf adresinden erişildi.
    K7. Scull, A. (2014). Fostering Student Engagement and Collaboration with the Library: Student Creation of LibGuides as a Research Assignment. The Reference Librarian, 55(4), 318-327. doi:10.1080/02763877.2014.929076
    K8. Akkaya, M. A. ve Polat, C. (2017). Kütüphane Bilgi Kaynaklarının Etkin Kullanımında Konu Uzmanlığı ve Konu Rehberleri. ÜNAK 2017: Akademik Kütüphanelerde Kaynak Yönetimi, 12 ? 14 Ekim 2017 içinde (s. 8). Ankara: ÜNAK. https://unak.org.tr/yayin/unak-2017-akademik-kutuphanelerde-kaynak-yonetimi/ adresinden erişildi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin prensipleri ve yaklaşımları incelemek, konu uzmanlarının bilgi merkezlerine katkılarını tartışmaktır.
    Dersin İçeriği Bu dersin amacı bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin prensipleri ve yaklaşımları incelemek, konu uzmanlarının bilgi merkezlerine katkılarını tartışmaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 1
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 3
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 1
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 3
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster