ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okul Kütüphaneleri BBY413 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Okul kütüphanesi hizmetleri ve faaliyetleri hakkında bilgi edinir.
    2-Okul kütüphanelerini içerik açısından karşılaştırır.
    3-Okul kütüphanelerinin bilgi merkezlerindeki yeri ve önemini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Dersin amacı, kapsamı, işleyiş yöntemi, kaynak ve deneyimlerin paylaşılması. K.1, YK.1, YK.2, YK.3
    2 Okul kütüphanesinin misyon ve amaçları K.1, Bölüm 1.
    3 Okul kütüphanelerinin yasal çerçevesi K.1, s. 20-21
    4 Okul kütüphanesi yönetim politika ve uygulamaları K.1, s. 21
    5 Okul kütüphanelerinin finansal boyutu K.1, s. 22
    6 Okul kütüphanesi ve personel K1., s. 23-25
    7 Profesyonel okul kütüphanecisinin rolleri K.1, s. 26-29
    8 Okul kütüphanesinin fiziksel ve dijital kaynakları K.1, Bölüm 4
    9 Okul kütüphanelerinde derme yönetimi K.1, s. 32-33
    10 Okul kütüphanelerinde koleksiyon geliştirme K.1, s. 34-35
    11 Okul kütüphanesi programları K.1, Bölüm 5
    12 Okul kütüphanesi etkinlikleri K.1, s. 40-43
    13 Okul kütüphanesinin değerlendirilmesi K.1, s. 45-48
    14 Okul kütüphanesinde halkla ilişkiler K.1, s. 49-50
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Kasım Binici
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. International Federation of Library Associations and Institutions. (2018). IFLA Okul Kütüphaneleri rehberi (Ed. Barbara Schultz-Jones ve Dianne Oberg).
    Yardımcı Kitap YK1. American Association of School Librarians and Association for Educational Communications and Technology. (1988). Information power: Guidelines for school library media programs. Chicago, ALA. YK2. Erikson, R. and C. Markuson. (2001). Designing a school library media center for the future. Chicago, American Library Association. YK3. Everhart, N. (2003). Controversial issues in school librarianship: Divergent perspectives. Worthington, Ohio,
    Dersin Amacı Bu dersin amacı okul kütüphaneciliği ve hizmetlerini incelemektir.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında en eski bilgi merkezi türlerinden biri olan okul kütüphaneleri tüm yönleriyle ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Ülkemizde okul kütüphanelerinin yeterli görülmediği noktada müfredat, yönetici, öğretmen ve kütüphaneci aracılığıyla durum değerlendirmesi yapılmaktadır. Konuyla ilgili evrensel iyi uygulama örnekleri üzerinden bir yol haritası oluşturulur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 2
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 4
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 3
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 3
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster