ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okul Kütüphaneleri BBY413 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Araştırma kütüphanelerini içerik açısından karşılaştırır.
    2-Araştırmacılara özel bilgi hizmetleri konusunda yardım eder.
    3-Araştırma kütüphanelerinin bilgi merkezleri içindeki yeri ve önemini yorumlar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Okul Kütüphaneleri (2002). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Milli Eğitim Dergisi Okul Kütüphaneleri Özel Sayısı, Sayı 208.
    Yardımcı Kitap American Association of School Librarians and Association for Educational Communications and Technology. (1988). Information power: Guidelines for school library media programs. Chicago: ALA. Erikson, R. and C. Markuson. (2001). Designing a school library media center for the future. Chicago: American Library Association. Everhart, N. (2003). Controversial issues in school librarianship: Divergent perspectives. Worthington, Ohio: Linworth Pub. Job, A.G. (2001). Now what do I do?: Things they never taught in library school: A Book of case studies. Lanham: Scarecrow. Önal, H.İ. (1992). Bilgi gereksinimlerinin karşılanması ve okul kütüphaneleri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Önal, H.İ (2009). Designing tomorrow`s libraries with children`s views. In: Libraries create futures: Building on cultural heritage, World Library and Information Congress: 75 th IFLA General Conference and Council, 23-27 August, 2009, Milan, Italy. Proceedings. Milan: IFLA.
    Dersin Amacı Öğrencilerin okul kütüphaneleri ile ilgili işlemleri, hizmetleri ve gelişmeleri hem dünya hem de Türkiye ölçeğinde bilmelerini sağlamak.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında en eski bilgi merkezi türlerinden biri olan okul kütüphaneleri tüm yönleri ile ayrıntılı bir biçimde ele alınır. Okul kütüphanelerinin ülkemizde yeterinde önemsenmemesi noktasında müfredat, yönetici, öğretmen ve kütüphaneci üzerinden durum değerlendirmesi yapılır. Evrensel iyi uygulama örnekleri üzerinden konu hakkında yol haritası oluşturulur.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster