ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Dersin amacı, kapsamı, işleyiş yöntemi ve deneyimlerin paylaşılması.
    2 Okul kütüphaneleri (Dünyada ve Türkiye`de tarihsel gelişim, tanım, amaç, işlev ve görevler).
    3 Eğitimdeki gelişmeler, öğretim programları, toplumsal gereksinimler, teknolojik gelişmeler ve okul kültürü doğrultusunda okul kütüphanesi sistemleri ve örgütlenme yapısı.
    4 Okul kütüphanelerinde derme geliştirme (Derme özellikleri, derme seçim ölçütleri, ayıklama, güncellik, basılı-elektronik-görsel-işitsel materyaller yardımıyla bilginin sunumu, kullanıcı gruplarına göre derme oranları ve standartlar vb.).
    5 Okul kütüphanelerinde yasal yapı ve bütçe (Yasa, yönetmelik, yönerge, bildirge kavramları, Türkiye`de okul kütüphaneleri ile ilgili yönetmelikler, bütçenin sağlanması, kaynak yaratma ve yönetme).
    6 Okul kütüphanelerinde hizmet ortamları tasarımı (Kütüphanelerde mekansal estetik beklentileri, dış ve iç mekan düzenlemeleri, renk, aydınlatma, havalandırma, yerleşim, mobilya vb.).
    7 Okul kütüphanelerinde kullanıcı yapısı (Kullanıcı grupları ve özellikleri, kullanıcı beklentileri, kullanıcılara yönelik hizmetlerin planlanması vb.).
    8 Okul kütüphanelerinde personel ve yönetim özellikleri (Personel kategorileri, personel nitelikleri, okul kütüphanecisinin eğitimi, iş tanımları ve personel yönetimi).
    9 Okul kütüphanelerinde yaratıcı/yenilikçi hizmetler (Geleneksel hizmetlerin yanı sıra, kullanıcı grubunun özelliklerine göre biçimlendirilmiş yeni hizmetler).
    10 Okul kütüphanelerinde bilgi okuryazarlığı çalışmaları (Kullanıcı eğitimi, bilgi okuryazarlığı eğitimi, medya okuryazarlığı, vb.).
    11 Dijital okul kütüphanesi hizmetleri ve uygulamaları (Kullanılan otomasyon programları, web, internet, sosyal ağlar, bloglar vb.).
    12 Liderlik ve mesleki dernekler (Okul kütüphanelerini destekleyerek yönlendiren ulusal ve uluslararası derneklerin çalışmaları, etik değerler, işbirliği programları, vb.).
    13 Okul kütüphanelerinde proje geliştirme (Okul kütüphanelerinde işlemleri, hizmetleri, iletişim yöntemlerini, eğitim psikolojisini ve benzeri nitelikleri kapsayan uygulama süreci). Değerlendirme, gelecekten beklentiler, tartışmalar ve öneriler.
    14 Okul kütüphanelerinin geleceği.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster