ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Etik ve Bilgi Merkezleri BBY402 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ahlak ve etik ile ilgili kavramları tanımlar.
    2-Bilgi ve Belge Yönetimi etiğine ilişkin temel kavramları değerlendirir.
    3-Meslek etiğinin önemini değerlendirir.
    4-Meslek etiğinin gerektirdiklerini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)23060
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etik nedir? Kişisel etik nedir? Mesleki etik nedir K1, bölüm 1, 2, 3
    2 Etik, kişisel etik ve mesleki etiğin bireyin hayatında bütünleşmesi. K1, bölüm 2
    3 Etik, kişisel etik ve mesleki etiğin toplumsal hayattaki etkileri K1, bölüm 2, 3
    4 Kişisel ve mesleki etik nasıl oluşur, oluşmasında eğitim sisteminin yeri nedir? K1, bölüm 3
    5 Kişisel ve mesleki etik nasıl oluşur, oluşmasında eğitim sisteminin yeri nedir? K1, bölüm 3
    6 Uygunsuz içerik kullanımının belirlenmesi K1, bölüm 4
    7 Uygunsuz içerik kullanımının belirlenmesinin zaman içindeki gelişmesi K1, bölüm 4
    8 Teknolojik gelişmenin etik değerler üzerine etkisi K1, bölüm 4, 5
    9 Uygunsuz içerik kullanımını engelleyici ve ortaya çıkarıcı programlar K1, bölüm 6, 7
    10 Uygunsuz içerik kullanımını engelleyici ve ortaya çıkarıcı programlar K1, bölüm 6, 7
    11 Kütüphanecilik etiği K2, s. 395-405
    12 Bilgi merkezlerinin etik konusundaki görevleri ve hassasiyetleri K2, s. 395-405
    13 Bilgi merkezlerinde etik ilkeleri K2, s. 395-405
    14 Bilgi profesyonellerinin etik ilkeleri K2, s. 395-405
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hüseyin ODABAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sökmen, A. (2016). Meslek etiği: Örgütsel ve yönetsel etik, kurumsal sosyal sorumluluk. Ankara, Detay Yayıncılık.
    K2. Yılmaz, B. (2009). Bilgi ve Belge Yönetiminde (Kütüphanecilikte) Etik: Kuramsal Bir Yaklaşım, Kamu Etiği Sempozyumu 25-26 Mayıs 2009 TODAİE/Ankara içinde (ss.395-404). Ankara, TODAİE. Erişim adresi: http://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11655/11575/etiksempozyum.pdf?sequence=1&isAllowed=y
    Yardımcı Kitap YK1. Kuçuradi, I.(2009). "İnsan hakları ve özgürlük sorunu" , Çağın olayları arasında içinde (57-68 ss.) Ankara, Türkiye Felsefe Kurumu.
    YK2. Mengüşoğlu, T. (2000). İnsan felsefesi. İstanbul, Remzi. (61-172 ss.)
    YK3. Tepe, H. (2000). Etik ve meslek etikleri. Ankara, Türkiye Felsefe Kurum. (ss. 17-32, 121-136).
    YK4. Yetişken, H. (2005). Meslek normlarının etik imkan ve sınırları. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 22 (1): 73-78 ss.
    YK5. Subaşıoğlu, F. (1997). Kütüphanecilik Mesleğine Etiksel Bir Yaklaşım, Türk Kütüphaneciliği 1, (1-2) 96-112 ss.
    YK6. Toplu, M. (2007). Kütüphaneciliğin Etik Sorunu ve Türkiye Yaklaşımı, Türk Kütüphaneciliği, 21 (2) 186-217 ss.
    Dersin Amacı Bu derste, etik, mesleki etik ve Kütüphanecilik etiği ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler, Kütüphanecilik etiği ve düşünce özgürlüğü, telif hakları, ALA, IFLA ve TKD`nin mesleki etik ilkeleri ve bilgi hizmetlerinde etik ilkeler konuları işlenmektedir.
    Dersin İçeriği Etik: Anlamı, tanımı, temel kavramlar ve ilgili konular; Mesleki etik: Tanımı, temel kavramlar ve ilgili konular; Bilgi ve Belge Yönetimi etiği: tanım, temel kavramlar ve ilgili konular; ulusal ve uluslararası mesleki bildirgelerde Bilgi ve Belge Yönetimi etiği; düşünce özgürlüğü, telif hakları ve Bilgi ve Belge Yönetimi etiği; bilgi hizmetlerinde Bilgi ve Belge Yönetimi etiğine ilişkin durum çalışmaları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 4
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 3
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster