ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Kaynakları ve İşlemleri BBY101 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilginin yer aldığı ortamları tanır.
    2-Bilgi kaynaklarını etkin kullanır.
    3-Bilgi kaynaklarının seçim ilkelerini anlar.
    4-Bilgi kaynaklarını değerlendirir.
    5-Bilgi kaynaklarının kritik analizini yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi Kayıt Ortamları K1, Bölüm 1
    2 Bilgi Kaynakları ve Türleri K1, Bölüm 1
    3 Bilgi Kaynaklarının Kritik Analizi YK7, s. 167-184
    4 Birincil Yayınlar ve Teknik İşlemler K1, Bölüm 2
    5 İkincil Yayınlar ve Teknik İşlemler K1, Bölüm 2
    6 Danışma Kaynakları ve Teknik İşlemler K2, Bölüm 1
    7 Bilgi Merkezlerinde Örgütlenme K2, Bölüm 2
    8 Başlıca Kütüphane Türleri K2, Bölüm 3
    9 Sınıflama Sistemleri K2, Bölüm 6
    10 Koleksiyon İşlemleri K2, Bölüm 6
    11 Koleksiyon Geliştirme Sürecinin Unsurları K2, Bölüm 6
    12 Seçim İşlemleri K2, Bölüm 6 ve Bölüm 8
    13 Sipariş İşlemleri K2, Bölüm 8
    14 Satın alma İşlemleri K2, Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bopp, R. E., ve Smith, L. C. (1991). Reference and information services: An introduction. Englewood, CO: Libraries Unlimited, Inc.
    K2. Johnson, P. (2009). Fundamentals of collection development and management. 2nd edition. Chicago, American Library Assn;
    Yardımcı Kitap YK1. Rumsey, S. (2008). How to find information: A guide for researchers. (2nd edition). McGraw-Hill.
    YK2. Edward E. G. ve Saponaro, M. Z. (2005). Developing library and information center collections (Library and Information Science Text Series). Libraries Unlimited; (5th edition).
    YK3. Ataman, B. K., ve Walne, P. (1995). Arsivcilik terimleri sözlüğü: Almanca, ingilizce, fransızca, italyanca, hollandaca, rusca ve ispanyolca karsılıklarıyla. Istanbul, Librairie de Pera.
    YK4. Bilgi Dünyası (Dergisi) 2000-- . Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği
    YK5. Fenerci, T. (2003). Kütüphanecilik ve disiplinlerarası niteliği. Türk Kütüphaneciliği, 17(3), 283-293.
    YK6. Özdemirci, F. (2008). Cengiz Aydın. Kurumsal bilgi kaynakları ve bilgi yönetimi= Institutional Knowledge Sources and Knowledge Management. Türk Kütüphaneciliği, 22(1), 59-81.
    YK7. Özdemirci, F. (1998) Arşivciliğe Felsefi Yaklaşım. I. Milli Arşiv Şurası: 20-21 Nisan 1998: Ankara / T.C. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü. (Ankara: T.C. Başbakanlık DAGM, 1998), 461-470.
    YK8. Prytherch, R.J. (2000). Harrod`s librarians glossary and reference book.(9th ed.) Aldershot: Gower.
    Dersin Amacı Bilginin kaydedildiği ortamları, teknolojik gelişmelerin bilgi kaynaklarında yarattığı değişimi ve bilgi kaynaklarının türleri ile bu bilgi kaynaklarına yönelik bilgi merkezlerinde yapılan işlemleri içerir.
    Dersin İçeriği Bilgi kavramı ve türleri, bilgi patlaması ve bilginin tarihsel gelişimi, bilgi kaynaklarının türlerine göre farklı sınıflanma biçimleri, bilgi kaynağı çeşitleri (birincil, ikincil kaynaklar, danışma kaynakları), bilgi kaynağı olarak Internet, bilgi kaynaklarının seçimi ve değerlendirilmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 4
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 4
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 4
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster