ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilişim Teknolojileri BBY107 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel bilgisayar teknolojilerini tanır.
    2-Temel bilgisayar teknolojilerini kullanır.
    3-Ofis programlarını ve uygulamalarını kullanır.
    4-Bilgisayar programlarını çalıştırır.
    5-Bilgisayarda işlem yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2021428
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   140
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,67 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgisayarla ilgili temel kavramlar ve tanımlar. Bilgisayarın yapısı ve işleyiş aşamaları K1-Bölüm 1
    2 Bilgisayarın genel yapısı, bilgisayar donanım üniteleri. K1- Bölüm 2
    3 Günlük bilgisayar kullanımı K1- Bölüm 2, YK-1
    4 Bilgisayar ağları ve internet K1- Bölüm 14, K2
    5 İşletim sistemleri, bilgisayar güvenliği K1-Bölüm 4,5,13
    6 İnternet kullanımı, E-posta
    7 Ofis Uygulamaları -I K1- Bölüm 7, K4 Bölüm 2
    8 Ofis Uygulamaları -II K1- Bölüm 8, K4 Bölüm 3
    9 Ofis Uygulamaları - III K1- Bölüm 9
    10 Ofis Uygulamaları - IV K1- Bölüm 10, K4 Bölüm 4
    11 Ofis Uygulamaları - V K1- Bölüm 11
    12 Ofis Uygulamaları -VI K1- Bölüm 12
    13 Ofis Uygulamaları - VII
    14 Ofis Uygulamaları -VIII
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kasım BİNİCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K-1. Dinçel, T. (2014) Bilgisayar öğreniyorum 2013, (3. baskı). Kodlab, İstanbul.
    K-2. Özseven, T. (2014). Bilgisayar Ağları. Ekin, Bursa.
    K-3. Yalçın, K. (2011). Temel bilgisayar teknolojileri eğitimi. Eğitim Akademi, Konya.
    K-4. Yıldız, B. (2017). Office 2016 Türkçe. Kodlab, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK-1. Öztoprak, M. T. (2014). Klavye teknikleri?: Bilgisayarda on parmak F klavye kullanımı. Seçkin, Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere temel bilgisayar teknolojileri kullanım becerilerini kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında bilgisayar yapısı, bileşenleri, güvenliği, işletim sistemleri, paket programlar, internet uygulamaları, ofis yazılımları ve bilgisayar kullanımı konuları işlenmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 4
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 3
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster