ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitim Psikolojisi PSİ321 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Özellikle erişkinlik dönemine kadar fiziksel, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal alanlarda ortaya çıkan değişimleri eğitim bilimi bağlamında yorumlar.
    2-Temel gelişim psikolojisi bilgilerine dayanarak herhangi bir bireyin gelişim düzeyini temel seviyede analiz eder.
    3-İnsan davranışlarını etkileyen temel gelişim ilkelerini ve öğrenme süreçlerini açıklamaya yönelik kuramları tartışır.
    4-Gelişim ve öğrenme psikolojisinin temel ilke ve yöntemlerini günlük yaşama uyarlayarak ilişkilendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 20188
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   147
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,9 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: Kapsam ve beklentilerin paylaşılması; Eğitim psikolojisine giriş K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1
    2 Gelişim ve öğrenme psikolojisine giriş: Gelişim psikolojisinde temel kavramlar ve ilkeler K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2
    3 Fiziksel gelişim (bedensel-duyusal-motor)- I K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3
    4 Fiziksel gelişim (bedensel-duyusal-motor)- II K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3
    5 Bilişsel gelişim K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4
    6 Dil gelişimi K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4
    7 Sosyo-duygusal gelişim (kişilik gelişimi)- I K1 Bölüm 6-7, K2 Bölüm 5
    8 Sosyo-duygusal gelişim (kişilik gelişimi)- II K1 Bölüm 6-7, K2 Bölüm 5
    9 Ahlak gelişimi K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5
    10 Öğrenme psikolojisine giriş: Öğrenmenin doğası ve temel kavramlar; Öğrenme yaklaşımları: Klasik koşullanma yoluyla öğrenme K1 Bölüm 8-9, K2 Bölüm 6-7
    11 Öğrenme yaklaşımları: Edimsel koşullanma yoluyla öğrenme K1 Bölüm 11, K2 Bölüm 7
    12 Öğrenme yaklaşımları: Sosyal-bilişsel öğrenme K1 Bölüm 15, K2 Bölüm 9
    13 Öğrenme yaklaşımları: Gestalt ve hümanistik öğrenme K1 Bölüm 13 & 16, K2 Bölüm 10
    14 Öğrenme yaklaşımları: Bilgi işleme yoluyla öğrenme K1 Bölüm 14, K2 Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ozan Kayar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Şahin, C. (2022). Eğitim psikolojisi: Gelişim ve öğrenme. (3. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. K2. Aydın, B. (2020). Eğitim psikolojisi: Gelişim ve öğrenme. (4. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amaçlarından biri öğrencilerin insan yaşamının fiziksel, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal alanlarında ortaya çıkan gelişmeleri eğitimsel bir perspektifle yorumlayabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin insan öğrenmesini açıklamaya yönelik temel öğrenme yaklaşımları hakkında bilgilenmeleri ve bu yaklaşımların öne sürdüğü ilkelerin eğitime yansımalarını tartışabilecekleri bir anlayış kazanmaları dersin bir diğer amacıdır.
    Dersin İçeriği Bu dersin ana içeriği eğitim psikolojisinin iki temel alt alanı olan gelişim ve öğrenme psikolojisi disiplinlerine mahsus temel kavramlar, ilkeler ve kuramlardan oluşmaktadır. Bu bağlamda farklı gelişim alanlarında (fiziksel, bilişsel, dil, sosyo-duygusal) özellikle erişkinlik dönemine kadar ortaya çıkan değişimler, bu alanlardaki gelişmelerin öğrenme süreçleriyle ve eğitimle ilişkileri ve temel öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları gibi konular bu ders kapsamında ele alınacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. 3
    2 Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. -
    3 İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. 2
    4 Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır. -
    5 Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. 5
    6 Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. 5
    7 Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar. 2
    8 Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. 2
    9 Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır. 2
    11 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser 3
    12 Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır. 3
    13 Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır. -
    14 Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. -
    15 Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster