Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
-Derse Giriş
-Dersin Yapısı ve Ders Programına Genel Bakış
-Ergenlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
|
K1 Bölüm 6
|
2
|
-Ergenlikte Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi I
|
K1 Bölüm 6
|
3
|
Ergenlikte Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi II
|
K1 Bölüm 6
|
4
|
Genç Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
|
K1 Bölüm 7
K2 Bölüm 2 (sayfa 23-30)
|
5
|
-Genç Yetişkinlikte Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi
|
K1 Bölüm 7
K2 Bölüm 2 (sayfa 32-51)
|
6
|
Kısa sınav (quiz)
- Orta Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
|
K1 Bölüm 8
K2 Bölüm 3 (sayfa 67-73)
|
7
|
-Orta Yetişkinlikte Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi
|
K1 Bölüm 8
K2 Bölüm 3 (sayfa 74-83)
|
8
|
-Geç Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
|
K1 Bölüm 9
K2 Bölüm 4
|
9
|
Geç Yetişkinlikte Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi
|
K1-Bölüm9
|
10
|
-Ölüm ve Ölmek 1
-Yaşama Karşı Ölüm
-Ölümle Yüzleşmek
-Keder ve Yas
|
K1-Bölüm10
|
11
|
- Ölüm ve Ölmek 2
- Çocuklarda Ölüm ve Yas Üzerine
|
YK4
|
12
|
- Etik Yönleri ile Yaşlanma
-Aktif Yaşlanma ve Sağlıklı Yaşam Becerileri
-Yaşlılıkta Sosyal İzolasyon ve Yaşam Kalitesi
-Sosyal Politika ve Yaşlılık
|
K2 Bölüm 4 (sayfa 108-110)
YK 2
|
13
|
- Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular
-Ana Babanın Kontrol Davranışları ve Ergenlik
|
YK 1 Bölüm 12
|
14
|
Yaşlıda ruh sağlığını koruma-pozitif psikoloji ve müdahale yöntemleri
|
YK 3
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÇALIŞKAN SARI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Feldman, R.S. (2021). Yaşam Boyu Gelişimin Keşfi (C. Şahin, Çev.) Ankara: Nobel Yayıncılık
K2. Gürgan, U. (2021). Gelişim Psikolojisi 2. Ankara: Nobel Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Sayıl, M. ve Yağmurlu, B. (2012). Ana-babalık: Kuram ve Araştırma. Istanbul:Koç Üniversitesi Yayınları
YK2. Etik Yönleri ile Yaşlılık ve Yaşlanma- Editör-Deniz Say Şahin, Ekin Basın Yayın Dağıtım
YK3. Öztürk, M. (2016). Yaşlıda ruh sağlığını koruma-pozitif psikoloji ve müdahale yöntemleri. Ege Tıp Dergisi, 55, 19-25.
YK4. Ürer, E. (2017). Çocuklarda Ölüm Ve Yas Üzerine Bir İnceleme. Dini Araştırmalar, 20 (52), 131-140.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; yaşam boyu gelişim bakış açısıyla, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik, geç yetişkinlik dönemlerini ilgili kuramlar kapsamında incelemek ve bahsi geçen dönemlerin bilişsel, fiziksel ve sosyal özelliklerini günlük yaşamdan örneklerle tartışabilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
- ergenlik dönemi
- genç yetişkinlik
- orta yetişkinlik
- geç yetişkinlik
- ölüm ve yas
- yaşam boyu gelişim perspektifinden bilişsel, sosyal, fiziksel değişimler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
4
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
|
2
|
3
|
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
4
|
Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır.
|
-
|
5
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır.
|
-
|
6
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir.
|
5
|
7
|
Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar.
|
4
|
8
|
Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
-
|
9
|
Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır.
|
-
|
11
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser
|
5
|
12
|
Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır.
|
4
|
13
|
Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır.
|
-
|
14
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
3
|
15
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar.
|
4
|