Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Psikolojik ölçme ve değerlendirme
|
K1 1. Bölüm; K2 1. Bölüm
|
2
|
Tarihsel, kültürel ve hukuki/etik konular
|
K1 2. Bölüm; K2 3. Bölüm
|
3
|
İstatistik hatırlatmaları, Testlerin ve Ölçmenin Özellikleri
|
K1 3-4. Bölüm; K2 2. Bölüm
|
4
|
Güvenirlik
|
K1 5. Bölüm; K2 4. Bölüm
|
5
|
Geçerlik
|
K1 6. Bölüm; K2 5. Bölüm
|
6
|
Yararlık
|
K1 7. Bölüm
|
7
|
Test Geliştirme
|
K1 8. Bölüm; K2 9. Bölüm
|
8
|
Zeka ve ölçümü, Zeka testleri
|
K1 9-10. Bölüm
|
9
|
Okul öncesi ve eğitimsel değerlendirme
|
K1 11. Bölüm; K2 7. Bölüm
|
10
|
Kişilik değerlendirmesine genel bakış, Kişilik değerlendirme yöntemleri
|
K1 12-13. Bölüm; K2 14. Bölüm
|
11
|
Klinik ve danışmanlık alanında değerlendirme
|
K1 14. Bölüm; K2 10. Bölüm
|
12
|
Nöropsikolojik Değerlendirme
|
K1 15. Bölüm
|
13
|
Değerlendirme, kariyer ve iş
|
K1 16. Bölüm; K2 14. Bölüm
|
14
|
Testlerin genel değerlendirmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. D. İlkiz Altınoğlu Dikmeer
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Cohen, R.J. & Swerdlik, M.E. (2018). Psikolojik Test ve Değerleme (Çev. Ed. Ezel Tavşancıl). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
K2: Thorndike, R.M. & Christ, T.T. (2018). Psikolojide ve Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Çev. Ed. Mustafa Otrar). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Dersin sorumlusu tarafından hazırlanan ders notları
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, öğrencilere psikolojide ölçme ve değerlendirmenin önemini, tarihçesini ve uygulama alanlarını tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ölçmede temel konular, ölçme alanları, farklı popülasyonlarda ölçme, etik ve yasal konular
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
3
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
|
4
|
3
|
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir.
|
-
|
4
|
Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır.
|
-
|
5
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır.
|
5
|
6
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir.
|
5
|
7
|
Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar.
|
3
|
8
|
Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
3
|
9
|
Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir.
|
3
|
10
|
Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır.
|
-
|
11
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser
|
-
|
12
|
Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır.
|
2
|
13
|
Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır.
|
-
|
14
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
-
|
15
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar.
|
-
|