ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Klinik Psikoloji PSİ304 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Klinik psikolojinin temel etik ilkelerini ve klinik psikologların sorumluluklarını sıralar.
    2-Psikopatolojinin yapısını ve klinik değerlendirmenin temel ilkelerini tartışır.
    3-Bir klinik müdahale yöntemi olarak psikoterapiyi ve amaçlarını tanımlar.
    4-Psikoterapi süreciyle ilgili önemli bileşenleri ve etik meseleleri yorumlar.
    5-Klinik psikolojinin ilgili diğer alanlar ile ilişkisini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 20188
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   147
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,9 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: Kapsam ve beklentilerin paylaşılması; Klinik psikoloji: Tanımı ve genel görünümü K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1
    2 Çalışma ortamında klinik psikologlar K1 Bölüm 1 & 19, K2 Bölüm 1
    3 Klinik psikolog olmak için kişisel, yasal, eğitimsel ve etik gereklilikler K1 Bölüm 2 & 4, K2 Bölüm 1
    4 Klinik psikoloji disiplininin kökenleri ve gelişme sürecini hızlandıran bazı özel durumlar; klinik psikolojide ana yaklaşımlar ve gelişimi K1 Bölüm 2 & 11-12-13, K2 Bölüm 2
    5 Klinik değerlendirme: Genel çerçeve ve amaçlar K1 Bölüm 3 & 5-6, K2 Bölüm 3
    6 Klinik değerlendirme: Klinik yargı ve karar verme; değerlendirme seçimlerini belirleyen bazı önemli etmenler; rapor yazma ve değerlendirmede etik meseleler K1 Bölüm 4-5-6, K2 Bölüm 3
    7 Klinik görüşme: Yaygın kullanılan durumlar; görüşmede etik ve kültürel konular; görüşmenin yapısal bileşenleri K1 Bölüm 6-7, K2 Bölüm 4
    8 Klinik görüşme: Görüşmenin evreleri ve bazı gerekli klinisyen becerileri; görüşme üzerine yürütülen araştırmalar K1 Bölüm 6-7, K2 Bölüm 4
    9 Klinik gözlem: Temel hedefler ve avantajlar; gözleme dayalı değerlendirmede farklı yaklaşımlar (Doğal gözlem yöntemi) K1 Bölüm 6 & 9, K2 Bölüm 4
    10 Klinik gözlem: Gözleme dayalı değerlendirmede farklı yaklaşımlar (Kontrollü gözlem yöntemi); gözleme dayalı değerlendirme üzerine yürütülen araştırmalar K1 Bölüm 6 & 9, K2 Bölüm 4
    11 Ölçme araçları ve kullanımı: Bir değerlendirme aracı olarak testin tanımı ve farklı sınıflandırma yaklaşımları; test geliştirme yöntemleri; ölçmede standardizasyon, puanların yorumlanması ve etik standartlar K1 Bölüm 3 & 6-7-8, K2 Bölüm 5
    12 Ölçme araçları ve kullanımı: Klinisyenler tarafından yaygın kullanılan ölçme araçları; psikolojik testlerin güncel durumu ve geleceği K1 Bölüm 3 & 6-7-8, K2 Bölüm 5
    13 Bir klinik müdahaleye yöntemi olarak psikoterapi: Tanımı, farklı psikoterapi yaklaşımları; psikoterapi sürecinin önemli bileşenleri K1 Bölüm 10 & 13, K2 Bölüm 6
    14 Psikoterapötik müdahale: Amaçlar, uygulamayla ilgili etik meseleler ve bazı özel konular K1 Bölüm 4 & 10, K2 Bölüm 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ozan Kayar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Linden, W., Hewitt, P. L. (2017). Klinik Psikoloji: Bir Modern Sağlık Uzmanlık Alanı. (M. Şahin Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. K2. Kramer, G. P., Bernstein, D.A., Phares, V. (2014). Klinik Psikolojiye Giriş. (İ. Dağ Çev. Ed.). İstanbul: Kolektif Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere klinik psikoloji alanını, klinik değerlendirme yaklaşımlarını ve bir klinik müdahaleye yöntemi olarak psikoterapi uygulamasını tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde klinik psikoloji disiplinin geçmişi, bugünü ve geleceği, klinik psikolojide mesleki konular, klinik değerlendirmenin temel özellikleri ve psikolojik değerlendirmede kullanılan yöntemler, bir klinik müdahaleye yöntemi olarak psikoterapinin tanımı, amaçları, psikoterapi sürecinin önemli bileşenleri ve psikoterapi uygulamasıyla ilgili etik meseleler gibi konular yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. 3
    2 Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 1
    3 İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. 2
    4 Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır. -
    5 Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. 5
    6 Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. 5
    7 Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar. -
    8 Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. 3
    9 Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır. 1
    11 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser -
    12 Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır. 4
    13 Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır. 4
    14 Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. -
    15 Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster