Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı
|
K2 1. Bl
|
2
|
Gelişimsel psikopatoloji yaklaşımı
|
K2 2. Bl
|
3
|
Tanısal sınıflama ve değerlendirme
|
K1 1. Bl + K2 5. Bl
|
4
|
Zihinsel yetersizlik
|
K2 11. Bl
|
5
|
Otizm Spektrum Bozuklukları
|
K1 9. Bl + K2 12. Bl
|
6
|
Bağlanma Bozuklukları
|
K1 5. Bl
|
7
|
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu
|
K1 4. Bl + K2 9. Bl
|
8
|
Öğrenme Bozuklukları
|
K2 10. Bl
|
9
|
Karşı Gelme Karşıt Olma Bozukluğu ve Davranım Bozukluğu
|
K1 3. Bl + K2 8. Bl
|
10
|
Boşaltım Sistemi Bozuklukları: Enürezis ve Enkoprezis
|
K2 13. Bl
|
11
|
Çocuk İstismarı, İhmali ve Aile içi Şiddet
|
K2 15. Bl
|
12
|
Evlat Edinme ve Koruyucu Ailelik
|
K2 15. Bl
|
13
|
Kaygı Bozuklukları
|
K1 5. Bl + K2 6. Bl
|
14
|
Duygudurum Bozuklukları ve İntihar
|
K1 8. Bl + K2 7. Bl
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. D. İlkiz Altınoğlu Dikmeer
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1) Austin, V. L. ve Sciarra, D. T. (2013). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar. Özekes, M (Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
K2) Wicks-Nelson, R. & Israel, A. C. (2015). Abnormal Child and Adolescent Psychology with DSM-V Updates (8th Ed.). U.S.A: Pearson Education.
|
Yardımcı Kitap
|
Kazak Berument, S. (2012). Alan Tanıtımı: Gelişimsel Psikopatoloji. https://www.scribd.com/doc/117583441/GEL%C4%B0%C5%9E%C4%B0MSEL-PS%C4%B0KOPATOLOJ%C4%B0
Dersin sorumlusu tarafından hazırlanan ders notları
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, öğrencilere çocukluk ve ergenlik döneminde görülen belli başlı psikopatolojileri tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocukluk ve ergenlik döneminde görülen başlıca psikopatolojiler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
4
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
|
2
|
3
|
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir.
|
-
|
4
|
Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır.
|
-
|
5
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır.
|
2
|
6
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir.
|
2
|
7
|
Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar.
|
-
|
8
|
Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
2
|
9
|
Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır.
|
-
|
11
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser
|
3
|
12
|
Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır.
|
1
|
13
|
Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır.
|
-
|
14
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
-
|
15
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar.
|
-
|