ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi PSİ423 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gelişimsel psikopatolojinin temel ilkelerini kavrar.
    2-Çocuklarda görülen uyumsuz davranışın kökenlerini ve nedenlerini ayırt eder.
    3-Ergenlerde görülen uyumsuz davranışın kökenlerini ve nedenlerini ayırt eder.
    4-Çocukluk ve ergenlik çağı psikolpatolojilerinin tanısal sınıflandırma, değerlendirme, önleme ve müdahale ilkelerini ayırt eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13535
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   147
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,9 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı K2 1. Bl
    2 Gelişimsel psikopatoloji yaklaşımı K2 2. Bl
    3 Tanısal sınıflama ve değerlendirme K1 1. Bl + K2 5. Bl
    4 Zihinsel yetersizlik K2 11. Bl
    5 Otizm Spektrum Bozuklukları K1 9. Bl + K2 12. Bl
    6 Bağlanma Bozuklukları K1 5. Bl
    7 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu K1 4. Bl + K2 9. Bl
    8 Öğrenme Bozuklukları K2 10. Bl
    9 Karşı Gelme Karşıt Olma Bozukluğu ve Davranım Bozukluğu K1 3. Bl + K2 8. Bl
    10 Boşaltım Sistemi Bozuklukları: Enürezis ve Enkoprezis K2 13. Bl
    11 Çocuk İstismarı, İhmali ve Aile içi Şiddet K2 15. Bl
    12 Evlat Edinme ve Koruyucu Ailelik K2 15. Bl
    13 Kaygı Bozuklukları K1 5. Bl + K2 6. Bl
    14 Duygudurum Bozuklukları ve İntihar K1 8. Bl + K2 7. Bl
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. D. İlkiz Altınoğlu Dikmeer
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1) Austin, V. L. ve Sciarra, D. T. (2013). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar. Özekes, M (Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. K2) Wicks-Nelson, R. & Israel, A. C. (2015). Abnormal Child and Adolescent Psychology with DSM-V Updates (8th Ed.). U.S.A: Pearson Education.
    Yardımcı Kitap Kazak Berument, S. (2012). Alan Tanıtımı: Gelişimsel Psikopatoloji. https://www.scribd.com/doc/117583441/GEL%C4%B0%C5%9E%C4%B0MSEL-PS%C4%B0KOPATOLOJ%C4%B0 Dersin sorumlusu tarafından hazırlanan ders notları
    Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere çocukluk ve ergenlik döneminde görülen belli başlı psikopatolojileri tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği Çocukluk ve ergenlik döneminde görülen başlıca psikopatolojiler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. 4
    2 Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 2
    3 İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. -
    4 Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır. -
    5 Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. 2
    6 Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. 2
    7 Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar. -
    8 Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. 2
    9 Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır. -
    11 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser 3
    12 Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır. 1
    13 Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır. -
    14 Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. -
    15 Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster