Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Genel Tanıtımı, Zaman Yönetimi
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Temel İletişim Bilgileri I: İletişimin Tanımı, İletişim Süreci ve Ögeleri
|
K1-Bölüm 1, K2-İletişim Bölümü
|
3
|
Temel İletişim Bilgileri II: İletişim Süreci ve Ögeleri
|
K1-Bölüm 1
|
4
|
Temel İletişim Bilgileri III: İletişim Türleri, İletişim Modelleri ve Teorileri
|
K1-Bölüm 1, K2-İletişim Bölümü
|
5
|
Kişilerarası İletişim I: Kişilerarası İletişim Kavramı, Kişilerarası İletişim Süreci ve Unsurları, Kişilerarası İletişim Yaklaşımları
|
K1-Bölüm 2
|
6
|
Kişilerarası İletişim II: Kişilerarası İletişim Varsayımları, Fonksiyonları, Teorileri
|
K1-Bölüm 2
|
7
|
Sözlü (Sözel) İletişim
|
K1-Bölüm 3
|
8
|
Sözsüz İletişim I: Sözsüz İletişim Kavramı, Sözsüz İletişimin İşlevleri, Sözsüz İletişimin Boyutları
|
K1-Bölüm 4
|
9
|
Sözsüz İletişim II: Sözsüz İletişimin Boyutları
|
K1-Bölüm 4
|
10
|
Kişilerarası İletişimi Etkileyen Faktörler I: Algılama
|
K1-Bölüm 5, K2-Kişilerarası İletişim Çatışmaları Bölümü
|
11
|
Kişilerarası İletişimi Etkileyen Faktörler II: Kişilik, Kültür
|
K1-Bölüm 5, K2-Kişilerarası İletişim Çatışmaları Bölümü
|
12
|
Kişilerarası İletişimi Etkileyen Faktörler III: Benlik, Tutum
|
K1-Bölüm 5 K2-Kişilerarası İletişim Çatışmaları Bölümü
|
13
|
Kişilerarası İletişimi Etkileyen Faktörler IV: Duygular, Değerler ve Normlar, Kişisel Özellikler
|
K1-Bölüm 5, K2-Kişilerarası İletişim Çatışmaları Bölümü
|
14
|
Kişilerarası İletişim Engelleri
|
K1-Bölüm 6, K2-Kişilerarası İletişim Çatışmaları Bölümü
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Aysun Ergül Topçu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Gürüz, D. ve Temel-Eğinli, A. (2019, 8. Basım). Kişilerarası İletişim: Bilgiler, Etkiler, Engeller. Nobel Yayınevi: Ankara.
K2: Dökmen, Ü. (2008, 60. Basım). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitabevi: İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, öğrencilerin iletişimin amacı ve önemini, iletişimin temel kavramlarını, iletişimi etkileyen faktörleri ve iletişim engellerini anlamalarını sağlayarak kişiler arası ilişkilerinde olumlu ilişkiler kurmalarına rehberlik etmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Temel iletişim bilgileri, sözlü ve sözsüz iletişim, iletişimi etkileyen faktörler ve kişilerarası iletişim engelleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
2
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
3
|
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir.
|
3
|
4
|
Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır.
|
-
|
5
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır.
|
4
|
6
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir.
|
5
|
7
|
Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar.
|
3
|
8
|
Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
3
|
9
|
Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır.
|
-
|
11
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser
|
-
|
12
|
Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır.
|
3
|
13
|
Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır.
|
4
|
14
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
-
|
15
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar.
|
-
|