ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaşam Boyu Gelişim Psikolojisi PSİ322 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğum öncesi, bebeklik, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik dönemleri ve yaşlanmada gerçekleşen fiziksel, bilişsel ve sosyal değişimleri listeler.
    2-Gelişim dönemleri arasındaki farklılıkları karşılaştırır.
    3-Yaşam boyu gelişim perspektifinden bakarak temelde kendi yaşamları ve diğer insanların yaşamları ile ilgili konular hakkında tartışır.
    4-Gelişim psikolojisi alanında bir dizi önemli araştırma çalışmasını tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 20188
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   147
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,9 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 -Dersin Yapısı ve Ders Programına Genel Bakış -Yaşam Boyu Gelişime Giriş, Yaşam Boyu Gelişim Yaklaşımları, Temel Konular ve Sorular K1 Bölüm 1
    2 Yaşamın Başlangıcı (Hamilelik ve Doğum) K1 Bölüm 2
    3 Bebeklikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim K1 Bölüm 3
    4 Okul Öncesi Dönemde Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişimi K1 Bölüm 4 YK 2 Bölüm 2
    5 Orta Çocuklukta Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim K1 Bölüm 5
    6 -Kısa sınav (quiz) -Ergenlikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim I K1 Bölüm 6
    7 Ergenlikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim II K1 Bölüm 6
    8 Genç Yetişkinlikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim K1 Bölüm 7 K2 Bölüm 2 (sayfa 23-30)
    9 Orta Yetişkinlikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim K1 Bölüm 8 K2 Bölüm 3 (sayfa 67-73)
    10 Geç Yetişkinlikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim K1 Bölüm 9 K2 Bölüm 4 (sayfa 92-108)
    11 -Ölüm ve Ölmek I -Yaşama Karşı Ölüm -Ölümle Yüzleşmek -Keder ve Yas K1 Bölüm 10
    12 -Ölüm ve Ölmek II - Çocuklarda Ölüm ve Yas Üzerine YK4
    13 -Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular (Ana- babalık Kuram ve Araştırma) -Çevre-Sosyoekonomik Bağlam ve Ana-babalık -Kültür ve Ana-babalık YK 1 (Bölüm 2 ve 3)
    14 Otizm Spektrum Bozukluğuna Genel Bakış (Farkındalık Oluşturma) YK 3 (Bölüm 1)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÇALIŞKAN SARI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Feldman, R.S. (2021). Yaşam Boyu Gelişimin Keşfi (C. Şahin, Çev.) Ankara: Nobel Yayıncılık K2. Gürgan, U. (2021). Gelişim Psikolojisi 2. Ankara: Nobel Yayıncılık
    Yardımcı Kitap YK1. Sayıl, M. ve Yağmurlu, B. (2012). Ana-babalık: Kuram ve Araştırma. Istanbul:Koç Üniversitesi Yayınları YK2. Şirin, S. (2019). Yetişin Çocuklar. İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık ve Yapımcılık. YK3. Tekin-İftar, E. (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Vize Basın Yayın. YK4. Ürer, E. (2017). Çocuklarda Ölüm ve Yas Üzerine Bir İnceleme. Dini Araştırmalar, 20 (52), 131-140.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; yaşam boyu gelişim bakış açısıyla, doğum öncesi, bebeklik, çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik, geç yetişkinlik dönemlerini ilgili kuramlar kapsamında incelemek ve bahsi geçen dönemlerin bilişsel, fiziksel ve sosyal özelliklerini günlük yaşamdan örneklerle tartışabilmektir.
    Dersin İçeriği - doğum öncesi dönem - bebeklik dönemi - çocukluk dönemi - ergenlik dönemi - genç yetişkinlik - orta yetişkinlik - geç yetişkinlik - ölüm ve yas - yaşam boyu gelişim perspektifinden bilişsel, sosyal, fiziksel değişimler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. 3
    2 Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 2
    3 İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. 4
    4 Psikolojik etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yöntem) bilişim ve analiz teknolojilerini/tekniklerini kullanır. -
    5 Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. -
    6 Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. 5
    7 Psikoloji alanı ile ilgili sorunları belirler, bilimsel problem çözme yaklaşımı ile bilimsel bilgi ve kanıtları kullanarak çözer, sonuçları yorumlar. 4
    8 Diğer psikoloji alt dalları ve farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. -
    9 Psikolojinin bilimsel yazım formatına ait bilgiye ve bunu uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde sorumluluk alır. -
    11 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser 5
    12 Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme beceresini kullanır. 4
    13 Mesleki etkinlik alanlarında kişiler arası ve kültürler arası iletişim becerilerini etkili kullanır. -
    14 Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak psikoloji alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. 3
    15 Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster