Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı, içeriği, kaynaklar ve işlenişin tanıtımı
|
|
2
|
Tüketicilerin farkında olmak zorunda oldukları ?Güvenlik Önlemleri?
|
|
3
|
Kimyasallar ve biyolojik sitemler arasındaki ilişki-Etkinlik örneği
|
|
4
|
Sabun, deterjanlar ve kuru temizleme kimyası -Etkinlik örneği
|
|
5
|
Gıda (yağ, şeker, margarin, tereyağ, kahve,turşu)- Etkinlik örneği
|
|
6
|
Gıda (mısır, peynir, ekmek, su ve katkı maddeleri)- Etkinlik örneği
|
|
7
|
Kozmetik ve kişisel bakım- Etkinlik örneği
|
|
8
|
İlaçlar (Ağrı kesiciler, sporcu destek ürünleri)¬- Etkinlik örneği
|
|
9
|
Ev kimyasalları- Etkinlik örneği
|
|
10
|
Okul kimyasalları (Kağıt, polimerler, boyar maddeler)-Etkinlik örneği
|
|
11
|
Kullanılan Tekstil kimyası (boyalar ve boyama, dokuma koruma, doğal boya)- Etkinlik örneği
|
|
12
|
Moleküler gastronomi-Etkinlik örneği
|
|
13
|
Yapı malzemeleri kimyası-Toprak Kimyası-Etkinlik örneği
|
|
14
|
Hazırlanan çalışmaların tanıtımı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nuray ZAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Chemistry in Daily Life,2012, Kirpal Singh
Chemistry in the Community (Chemcom) a Project of the American Chemical Society
Çeşitli makaleleler
30. nisan 2016 tarihli Resmi Gazete
Güncel Kaynaklar
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders;
1-Mevcut fen kültürünü kullanarak genel anlamda kullandığımız ürünlerin niteliklerini yapı ? özellik- kullanım alanı ilişkilerini irdelemek,
2- Bireylerin üretirken ve tüketirken edindikleri fen alanı bilgi ve becerilerini hayata dair farklı durumlar ile ilişkilendirerek kendi sağlıkları ve çevrenin korunmasına duyarlı ve bilinçli olmalarına katkı sağlamak
3- Bu alanlarda etkinlikler üretmek
|
Dersin İçeriği
|
Kimyasallar, gıda kimyası, Temizlik ürünleri kimyası, kozmetik, farmakoloji, tekstil boyaları kimyası, yapı malzemeleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar.
|
-
|
2
|
Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar.
|
-
|
3
|
Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler.
|
-
|
4
|
Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
5
|
Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
6
|
Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
7
|
Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
8
|
Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar.
|
-
|
9
|
Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular.
|
-
|
10
|
Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir.
|
-
|
11
|
Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar.
|
-
|
12
|
Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar.
|
-
|
13
|
Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar.
|
-
|
14
|
Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar.
|
-
|
15
|
Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular.
|
-
|