ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Müze Eğitimi EBB408 BAHAR 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Giriş ve ders hakkında genel bilgi. Müze eğitimi nedir?
    2-Müze eğitiminin ilkeleri ve amaçları nedir? ( sanat müzeleri, doğa tarihi müzesi, bilim müzesi, tarihi evler)
    3-Gelişim döneminde müzelerden yararlanmanın önemi.
    4-Bilim müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi
    5-Doğa tarihi müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi
    6-Özel amaçlı müzelerin özelikleri, örnekleri ve eğitimdeki önemi (sanal müze turu)
    7-Müze etkinlikleri hazırlama(Gezi öncesi) (Gezi sırası) (Gezi sonrası)
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler30000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje4011212
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve ders hakkında genel bilgi. Müze eğitimi nedir? Temel kavramlar: müze, kültürel miras, doğal miras, sömut kültürel miras, somut olmayan kültürel miras, sanal müze K1
    2 Miras Kültürel miras Teknolojik miras Doğal miras UNESCO Dünya Miras Listesi K1
    3 .Müze eğitiminin ilkeleri ve amaçları nedir? Müze türleri ( sanat müzeleri, doğa tarihi müzesi, bilim müzesi, tarihi evler) müzelerin sınıflandırılması Genel Müzeler ? Arkeoloji Müzeleri ? Etnografya Müzeleri ? Sanat Müzeleri ? Tarih Müzeleri ? Doğa Tarihi Müzeleri ? Bilim ve Teknoloji Müzeleri ? Endüstri Müzeleri örneklendirilmesi K2
    4 Bilim müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi K2
    5 Gelişim döneminde müzelerden yararlanmanın önemi Doğa tarihi müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi K3
    6 Özel amaçlı müzelerin özelikleri, örnekleri ve eğitimdeki önemi (sanal müze turu) K3
    7 Özel amaçlı müzelerin özelikleri, örnekleri ve eğitimdeki önemi (sanal müze turu) K4
    8 Müze etkinlikleri hazırlama(Gezi öncesi) (Gezi sırası) (Gezi sonrası) K4
    9 Müze etkinlikleri hazırlama(Gezi öncesi) (Gezi sırası) (Gezi sonrası) K5
    10 Müze etkinlikleri hazırlama(Gezi öncesi) (Gezi sırası) (Gezi sonrası) K5
    11 Çamaşırhane Müzesi İletişim Müzesi Çankırı Müzesi K5
    12 Müze etkinliklerine ait raporların sınıfta sunulması K6
    13 Müze etkinliklerine ait raporların sınıfta sunulması K6
    14 Müze etkinliklerine ait raporların sınıfta sunulması K6
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nuray ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar İlhan, Ç. A. (2019) Müze Eğitimi
    Yardımcı Kitap Güler, T. (2005). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Öğretmen Kaynak Kitabı. Ankara: Mobilsoft Yayınları Güler, T. (2007). Ekoloji temelli bir öğrenme çevresi yaratma. TÜBİTAK Palandöken Dağları ve Sarıkamış. Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkisi. Eğitim ve Bilim. 34(151). 30-43 Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. ?Çevre Eğitimi? Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 11-34. Gartenhaus, A. R. (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Çev. Ruhiser Mergenci, Bekir Onur. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:7, Ankara
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin müzelerin gelişen ve değişen tanımını öğrenmeleri, müze kültürünün oluşturulması, müzeleri çalışma, eğitim ve eğlence amacıyla kullanmak, böylece müze konusunda toplumdaki bireylerde çok erken yaşlarda başlayan ve yaşam boyu devam edecek olan bir farkındalık yaratmaktır.
    Dersin İçeriği Bu dersin sonunda öğrenciler; 1- Müze eğitimini ve çocukluk dönemindeki önemini açıklar, 2-Çocukluk döneminde eğitsel amaçlı yararlanılabilecek müzeleri örneklendirir. 3- Çocuklar ve aileleriyle müzelerde yapılabilecek eğitim planları ve etkinlikler hazırlar ve raporlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar. -
    2 Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar. -
    3 Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler. -
    4 Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar. -
    5 Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar. -
    6 Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar. -
    7 Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar. -
    8 Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar. -
    9 Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular. -
    10 Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir. -
    11 Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar. -
    12 Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar. -
    13 Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar. -
    14 Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar. -
    15 Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster