Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve ders hakkında genel bilgi. Müze eğitimi nedir?
Temel kavramlar
|
müze, kültürel miras, doğal miras, sömut kültürel miras, somut olmayan kültürel miras,
sanal müze,
|
2
|
Miras Kültürel miras
Teknolojik miras
Doğal miras
|
UNESCO Dünya Miras Listesi
|
3
|
.Müze eğitiminin ilkeleri ve amaçları nedir?
Müze türleri
( sanat müzeleri, doğa tarihi müzesi, bilim müzesi, tarihi evler)
|
müzelerin sınıflandırılması
Genel Müzeler
? Arkeoloji Müzeleri
? Etnografya Müzeleri
? Sanat Müzeleri
? Tarih Müzeleri
? Doğa Tarihi Müzeleri
? Bilim ve Teknoloji Müzeleri
? Endüstri Müzeleri
örneklendirilmesi
|
4
|
Bilim müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi
|
verilen kaynakların okunması
|
5
|
Gelişim döneminde müzelerden yararlanmanın önemi
Doğa tarihi müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi
|
verilen kaynakların okunması
|
6
|
Özel amaçlı müzelerin özelikleri, örnekleri ve eğitimdeki önemi (sanal müze turu)
|
verilen kaynakların okunması, izlenmesi ve raporlanması
|
7
|
Özel amaçlı müzelerin özelikleri, örnekleri ve eğitimdeki önemi (sanal müze turu)
|
verilen kaynakların okunması, izlenmesi ve raporlanması
|
8
|
Müze etkinlikleri hazırlama(Gezi öncesi) (Gezi sırası) (Gezi sonrası)
|
verilen kaynakların okunması, izlenmesi ve raporlanması
|
9
|
|
verilen kaynakların okunması, izlenmesi ve raporlanması
|
10
|
|
verilen kaynakların okunması, izlenmesi ve raporlanması
|
11
|
Çamaşırhane Müzesi
İletişim Müzesi
Çankırı Müzesi
|
verilen kaynakların okunması, izlenmesi ve raporlanması
|
12
|
Müze etkinliklerine ait raporların sınıfta sunulması
|
verilen kaynakların okunması, izlenmesi ve raporlanması
|
13
|
Müze etkinliklerine ait raporların sınıfta sunulması
|
verilen kaynakların okunması, izlenmesi ve raporlanması
|
14
|
Müze etkinliklerine ait raporların sınıfta sunulması
|
Sözlü sunum
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nuray ZAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Gartenhaus, A. R. (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Çev. Ruhiser Mergenci, Bekir Onur. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:7, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
Güler, T. (2005). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Öğretmen Kaynak Kitabı. Ankara: Mobilsoft Yayınları
Güler, T. (2007). Ekoloji temelli bir öğrenme çevresi yaratma. TÜBİTAK Palandöken Dağları ve Sarıkamış.
Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkisi. Eğitim ve Bilim. 34(151). 30-43
Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. ?Çevre Eğitimi? Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 11-34.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin müzelerin gelişen ve değişen tanımını öğrenmeleri, müze kültürünün oluşturulması, müzeleri çalışma, eğitim ve eğlence amacıyla kullanmak, böylece müze konusunda toplumdaki bireylerde çok erken yaşlarda başlayan ve yaşam boyu devam edecek olan bir farkındalık yaratmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1- Müze eğitimini ve çocukluk dönemindeki önemini açıklar,
2-Çocukluk döneminde eğitsel amaçlı yararlanılabilecek müzeleri örneklendirir.
3- Çocuklar ve aileleriyle müzelerde yapılabilecek eğitim planları ve etkinlikler hazırlar ve raporlar.
|