CANKIRI KARATEKIN UNIVERSITY Bologna Information System


  • Course Information
  • Course Title Code Semester Laboratory+Practice (Hour) Pool Type ECTS
    Muesum Educaation EBB408 SPRING 2+0 University E 3
    Learning Outcomes
    1-Explain the importance of museum education for childhood,
    2-Exemplify about museums which can be use at childhood education,
    3-Prepare educational museum activities for children and their families
    4-Recognize the importance of cultural transmission
    Prerequisites -
    Language of Instruction Turkish
    Responsible Doç. Dr. Nuray ZAN
    Instructors -
    Assistants -
    Resources İlhan, Ç.A., (2019) Müze Eğitimi
    Supplementary Book Akman, B., Uyanık Balat, G. ve Güler, T. (2010). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: PEGEM Akademi Yayınları. Alisinanoğlu, F., Özbey, S. ve Kahveci, G. (2007). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınevi. Gartenhaus, A. R. (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Çev. Ruhiser Mergenci, Bekir Onur. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:7, Ankara. Güler, T. (2005). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Öğretmen Kaynak Kitabı. Ankara: Mobilsoft Yayınları.
    Goals The aim of this course to learn the definition of museums, to create museum culture among students, to use museums for purposes of study, education and enjoyment, to create a lifelong awareness in the community about museums.
    Content What is the education of museum?, Types of Museums, Activities in Museums.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster