ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarih Eğitimine Giriş EBB409 GÜZ 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarih eğitiminin gelişimini açıklar.
    2-Tarih eğitiminin amaçlarını kavrar.
    3-Tarih eğitimiyle kazandırılacak becerileri fark eder.
    4-Tarih ve kimlik arasındaki ilişkiyi açıklar.
    5-?Niçin tarih öğretiyoruz?? sorusunu örneklerle açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1512828
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje1513030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarih üzerine
    2 Tarih yazıcılığı
    3 Dünya?da tarih eğitiminin gelişimi
    4 Türkiye?de tarih eğitiminin gelişimi
    5 Tarih eğitiminin amaçları
    6 Tarih bilinci açısından tarih öğretimi
    7 Çok kültürlü bir toplumda tarih eğitimi
    8 Çok kültürlü bir toplumda tarih eğitimi
    9 Niçin tarih öğreniyoruz ve öğretiyoruz?
    10 Kimlik ve tarih
    11 Tarihsel imgelem
    12 Tarih eğitiminde temel beceriler
    13 Tarihsel düşünme becerileri
    14 Tarihsel düşünme becerileri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tuba ŞENGÜL BİRCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Demircioğlu, İsmail Hakkı. Tarih Öğretiminin Amaçları. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Keçe, Murat. Tarih Öğretimi Açısından Tarih Okuryazarlığı. Merey, Z. (2014). Dünya?da ve Türkiye?de Tarih Eğitiminin Tarihsel Gelişimi. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Ortaylı, İlber. Tarih Yazıcılığı üzerine. İstanbul: Cedit Neşriyat. Şimşek, A. ve Pamuk, A. (2014) Tarih Yazıcılığının Dünü, Bugünü ve Yarını Üzerine Kısa Bir Bakış. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
    Yardımcı Kitap Aslan, Erdal. Neden Tarih Öğretiyoruz? https://altkoridor.files.wordpress.com/2012/09/aslan-erdal-neden-tarih-c3b6c49fretiyoruz.pdf Stearns, Peter N., Neden Tarih Öğreniyoruz? (Çeviren: Erkan Dinç). http://dergipark.gov.tr/download/article-file/202445
    Dersin Amacı Tarih eğitiminin tarihi gelişimini bilir, tarih eğitiminin amaçlarını açıklar, ?niçin tarih öğretiyoruz?? sorusunu cevaplar, tarih eğitimiyle bireye kazandırılacak temel ve tarihsel düşünme becerilerini farkeder, Tarih ve kimlik arasındaki ilişkiyi kavrar.
    Dersin İçeriği Bu ders, tarih eğitiminin tarihsel gelişimi, amaçları ve becerilerini kapsar.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster