Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tuba ŞENGÜL BİRCAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Demircioğlu, İsmail Hakkı. Tarih Öğretiminin Amaçları. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
Keçe, Murat. Tarih Öğretimi Açısından Tarih Okuryazarlığı.
Merey, Z. (2014). Dünya?da ve Türkiye?de Tarih Eğitiminin Tarihsel Gelişimi. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
Ortaylı, İlber. Tarih Yazıcılığı üzerine. İstanbul: Cedit Neşriyat.
Şimşek, A. ve Pamuk, A. (2014) Tarih Yazıcılığının Dünü, Bugünü ve Yarını Üzerine Kısa Bir Bakış. Tarih Nasıl Öğretilir ? (Ed. M. Safran). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
Aslan, Erdal. Neden Tarih Öğretiyoruz?
https://altkoridor.files.wordpress.com/2012/09/aslan-erdal-neden-tarih-c3b6c49fretiyoruz.pdf
Stearns, Peter N., Neden Tarih Öğreniyoruz? (Çeviren: Erkan Dinç).
http://dergipark.gov.tr/download/article-file/202445
|
Dersin Amacı
|
Tarih eğitiminin tarihi gelişimini bilir, tarih eğitiminin amaçlarını açıklar, ?niçin tarih öğretiyoruz?? sorusunu cevaplar, tarih eğitimiyle bireye kazandırılacak temel ve tarihsel düşünme becerilerini farkeder, Tarih ve kimlik arasındaki ilişkiyi kavrar.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, tarih eğitiminin tarihsel gelişimi, amaçları ve becerilerini kapsar.
|