ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitime Giriş EBB2001 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitimin amaçlarını tartışır.
    2-Eğitimin felsefi, psikolojik, sosyal, ekonomik, politik ve hukuksal temellerini örneklendirir.
    3-Eğitimde kullanılan araştırma yöntemlerini özetler.
    4-Eğitim ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012828
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   126
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,2 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitimin temel kavramları K1-Bölüm1
    2 Eğitimin amaç ve işlevleri K1-Bölüm1
    3 Eğitimin tarihsel temelleri K1-Bölüm2
    4 Eğitimin felsefi temelleri K1-Bölüm3
    5 Eğitimin psikolojik temelleri K1-Bölüm4
    6 Eğitimin sosyal temelleri K1-Bölüm5
    7 Eğitim açısından toplumsal değişme ve yenileşme K1-Bölüm5
    8 Eğitimin politik temelleri K1-Bölüm10
    9 Eğitimin ekonomik temelleri K1-Bölüm6
    10 Eğitimin hukuksal temelleri K1-Bölüm7
    11 Türk eğitim sistemi, yapısı ve işleyişi K1-Bölüm10
    12 Eğitim bilimlerinde yöntem K1-Bölüm8
    13 Eğitim bilimlerinde yeni yönelimler K1-Bölüm11
    14 Bir meslek olarak öğretmenlik K1-Bölüm13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Demirel, Ö. (2021). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. K2. Kıroğlu, K. & Elma, C. (Ed.) (2018). Eğitime Giriş (7.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin eğitim bilimleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Öğretmenlik mesleğinin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitimin bazı alanlarla ilişkisi (psikoloji, felsefe, hukuk), Türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar. -
    2 Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar. 4
    3 Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler. -
    4 Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar. -
    5 Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar. -
    6 Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar. -
    7 Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar. -
    8 Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar. 3
    9 Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular. -
    10 Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir. 5
    11 Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar. -
    12 Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar. -
    13 Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar. 3
    14 Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar. -
    15 Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster