ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme EBB2002 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ve istatistiksel yöntemleri açıklar.
    2-Eğitimde kullanılan testlerin güvenirliğini ve geçerliğini hesaplama yöntemlerini seçer.
    3-Eğitimde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır.
    4-Eğitimde kullanılan klasik ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tanımlar.
    5-Alandaki ulusal ve uluslararası çalışmaları inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012828
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   126
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,2 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar K1-Bölüm 1
    2 Ölçme Süreç ve Sonuçlarının Nitelikleri: Ölçme Hatası, Güvenirlik, Geçerlik-I K1-Bölüm 2
    3 Ölçme Süreç ve Sonuçlarının Nitelikleri: Ölçme Hatası, Güvenirlik, Geçerlik-II K1-Bölüm 2
    4 Ölçme Araçlarını Sınıflama K1-Bölüm 3
    5 Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-I K1-Bölüm 4
    6 Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-II K1-Bölüm 5
    7 Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-I K1-Bölüm 6
    8 Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-II K1-Bölüm 7
    9 Ölçme Sonuçlarının Yorumlanması ve Not Verme K1-Bölüm 9
    10 Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler K1-bölüm 10
    11 Madde puanları üzerinde istatistiksel işlemler-I K1-Bölüm 11
    12 Madde puanları üzerinde istatistiksel işlemler-II K1-Bölüm 11
    13 Bilgisayar Tabanlı Ölçme ve Değerlendirme K1-Bölüm 12
    14 Çevrimiçi (Online) Değerlendirme K1-Bölüm 13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ebru Doğruöz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Doğan, N. (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (2. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Tekindal, S. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (6. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara. YK2. Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory (10. Edition). HBJ Publisher.
    Dersin Amacı İstatistiğe giriş, klasik test teorisi, güvenirlik, geçerlik, modern test teorisi. Ölçme ve değerlendirme alanındaki kavramları tanıtmak, ölçme yöntemlerini tanıtmak, test hazırlama becerisi kazandırmak, test sonuçlarını doğru biçimde yorumlayabilmek.
    Dersin İçeriği Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, Temel kavramlar, Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler, Eğitimde kullanılan ölçme araçları, Performansa dayalı değerlendirme türleri, Test türleri, Test geliştirme, Davranışların ölçülmesi ve soru yazma, Değerlendirme ve not verme, Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar. -
    2 Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar. 3
    3 Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler. -
    4 Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar. -
    5 Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar. -
    6 Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar. -
    7 Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar. 4
    8 Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar. -
    9 Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular. -
    10 Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir. 4
    11 Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar. -
    12 Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar. 4
    13 Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar. 3
    14 Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar. -
    15 Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster