Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Ölçme Süreç ve Sonuçlarının Nitelikleri: Ölçme Hatası, Güvenirlik, Geçerlik-I
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Ölçme Süreç ve Sonuçlarının Nitelikleri: Ölçme Hatası, Güvenirlik, Geçerlik-II
|
K1-Bölüm 2
|
4
|
Ölçme Araçlarını Sınıflama
|
K1-Bölüm 3
|
5
|
Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-I
|
K1-Bölüm 4
|
6
|
Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-II
|
K1-Bölüm 5
|
7
|
Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-I
|
K1-Bölüm 6
|
8
|
Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri-II
|
K1-Bölüm 7
|
9
|
Ölçme Sonuçlarının Yorumlanması ve Not Verme
|
K1-Bölüm 9
|
10
|
Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler
|
K1-bölüm 10
|
11
|
Madde puanları üzerinde istatistiksel işlemler-I
|
K1-Bölüm 11
|
12
|
Madde puanları üzerinde istatistiksel işlemler-II
|
K1-Bölüm 11
|
13
|
Bilgisayar Tabanlı Ölçme ve Değerlendirme
|
K1-Bölüm 12
|
14
|
Çevrimiçi (Online) Değerlendirme
|
K1-Bölüm 13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru Doğruöz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Doğan, N. (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (2. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Tekindal, S. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (6. Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara.
YK2. Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory (10. Edition). HBJ Publisher.
|
Dersin Amacı
|
İstatistiğe giriş, klasik test teorisi, güvenirlik, geçerlik, modern test teorisi. Ölçme ve değerlendirme alanındaki kavramları tanıtmak, ölçme yöntemlerini tanıtmak, test hazırlama becerisi kazandırmak, test sonuçlarını doğru biçimde yorumlayabilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, Temel kavramlar, Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler, Eğitimde kullanılan ölçme araçları, Performansa dayalı değerlendirme türleri, Test türleri, Test geliştirme, Davranışların ölçülmesi ve soru yazma, Değerlendirme ve not verme, Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar.
|
-
|
2
|
Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar.
|
3
|
3
|
Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler.
|
-
|
4
|
Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
5
|
Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
6
|
Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
7
|
Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar.
|
4
|
8
|
Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar.
|
-
|
9
|
Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular.
|
-
|
10
|
Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir.
|
4
|
11
|
Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar.
|
-
|
12
|
Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar.
|
4
|
13
|
Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar.
|
3
|
14
|
Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar.
|
-
|
15
|
Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular.
|
-
|