Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru Doğruöz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Saracaloğlu, A. S. ve Küçükoğlu, A. (2019). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem, Ankara.
K2. Demirel, Ö. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Pegem, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Sönmez, V. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklamak, öğretimde plan yapmak, öğretimde etkili strateji, yöntem ve teknikleri tanıtmak
|
Dersin İçeriği
|
Öğretmen adaylarının mesleki bilgi, beceri ve yeterliklerin temelini oluşturan; öğretim ilke- yöntem ve tekniklerini, eğitimdeki çağdaş yaklaşımları, program geliştirme ve plan yapma becerilerini geliştirerek, meslek hayatları boyunca ihtiyaç duyacakları yeterlikler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar.
|
-
|
2
|
Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar.
|
-
|
3
|
Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler.
|
-
|
4
|
Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
5
|
Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
6
|
Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
7
|
Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
8
|
Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar.
|
-
|
9
|
Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular.
|
4
|
10
|
Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir.
|
3
|
11
|
Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar.
|
-
|
12
|
Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar.
|
-
|
13
|
Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar.
|
3
|
14
|
Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar.
|
3
|
15
|
Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular.
|
-
|