ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğretim İlke ve Yöntemleri EBB2003 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları adlandırır.
    2-Öğretim ilkelerini açıklar.
    3-Öğretme öğrenme strateji, yöntem ve tekniklerinin özelliklerini yorumlar.
    4-Öğretim etkinliklerinin alanlarıyla ile ilgili özelikleri sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012828
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   126
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,2 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar K1-Bölüm1
    2 Eğitimde Program Geliştirme Ve Değerlendirme K1-Bölüm2
    3 Öğretimi Planlama K1-Bölüm3
    4 Öğrenme-Öğretme İlkeleri K1-Bölüm4
    5 Öğrenme-Öğretme Modelleri K1-Bölüm5
    6 Öğretim Stratejileri K1-Bölüm6
    7 Üstbiliş Ve Öğrenme K1-Bölüm7
    8 Öğretim Yöntemleri K1-Bölüm8
    9 Öğretim Teknikleri-I K1-Bölüm9
    10 Öğretim Teknikleri-II K1-Bölüm10
    11 Öğrenme-Öğretme Sürecinde Teknoloji-I K1-Bölüm11
    12 Öğrenme-Öğretme Sürecinde Teknoloji-II K1-Bölüm11
    13 Öğrenen Merkezli Öğretme-Öğrenme Yaklaşımları -I K1-Bölüm12
    14 Öğrenen Merkezli Öğretme-Öğrenme Yaklaşımları -II K1-Bölüm12
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ebru Doğruöz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Saracaloğlu, A. S. ve Küçükoğlu, A. (2019). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem, Ankara. K2. Demirel, Ö. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Pegem, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Sönmez, V. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
    Dersin Amacı Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklamak, öğretimde plan yapmak, öğretimde etkili strateji, yöntem ve teknikleri tanıtmak
    Dersin İçeriği Öğretmen adaylarının mesleki bilgi, beceri ve yeterliklerin temelini oluşturan; öğretim ilke- yöntem ve tekniklerini, eğitimdeki çağdaş yaklaşımları, program geliştirme ve plan yapma becerilerini geliştirerek, meslek hayatları boyunca ihtiyaç duyacakları yeterlikler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar. -
    2 Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar. -
    3 Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler. -
    4 Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar. -
    5 Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar. -
    6 Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar. -
    7 Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar. -
    8 Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar. -
    9 Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular. 4
    10 Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir. 3
    11 Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar. -
    12 Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar. -
    13 Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar. 3
    14 Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar. 3
    15 Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster