ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sınıf Yönetimi EBB2005 GÜZ-BAHAR 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları özetler.
    2-Sınıf ortamında etkili iletişim kurar.
    3-Farklı disiplin modellerini karşılaştırır.
    4-Olumlu ve güvenli bir öğrenme ortamı oluşturur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   88
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,93 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sınıfın doğasını anlamak K1 /1. Bölüm
    2 Sınıf yönetiminde temel kavramlar K1 /1.Bölüm
    3 Sınıfta etkileşim ve iletişim K1 /2. Bölüm
    4 Öğretim sürecinin yönetimi K1 /3. Bölüm
    5 Sınıfta yönetim süreci K1/ 3. Bölüm
    6 Sınıf düzeni ve disiplini K1 /4. Bölüm
    7 Sınıfta disiplin modelleri K1 /4. Bölüm
    8 Sınıfta istenmeyen davranışlarla baş etme stratejileri K1 /4. Bölüm
    9 Değişim süreçlerinde lider öğretmen olmak K1 /5. Bölüm
    10 Yeni liderlik yaklaşımları ve öğretmen liderliği K1 / 5. Bölüm
    11 Rehberlik hizmetleri ve sınıf yönetimi K1 /6. Bölüm
    12 Çocuk istismarının önlenmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları K1 /7. Bölüm
    13 Çocuk ihmalinin önlenmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları K1 /7 Bölüm
    14 Sınıfta zaman yönetimi K1 /7. Bölüm
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Süheyla Bozkurt Balcı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Ottakin Demirbolat, A. (2018). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık
    Yardımcı Kitap YK1. Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı yayıncılık
    Dersin Amacı Kendi sınıf yönetimi anlayışını oluşturma, uygun öğrenme ortamlarını hazırlamayı bilme, istenmeyen davranışlarla başa geçme stratejileri oluşturma, öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirme.
    Dersin İçeriği Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıf yönetimini alanı, boyutları, modelleri, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, sınıfta uygun fiziksel, psikolojik ve sosyal ortamın hazırlanması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar. 4
    2 Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar. -
    3 Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler. -
    4 Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar. -
    5 Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar. -
    6 Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar. -
    7 Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar. -
    8 Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar. -
    9 Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular. -
    10 Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir. 3
    11 Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar. -
    12 Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar. -
    13 Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar. 5
    14 Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar. 4
    15 Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster