Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sınıfın doğasını anlamak
|
K1 /1. Bölüm
|
2
|
Sınıf yönetiminde temel kavramlar
|
K1 /1.Bölüm
|
3
|
Sınıfta etkileşim ve iletişim
|
K1 /2. Bölüm
|
4
|
Öğretim sürecinin yönetimi
|
K1 /3. Bölüm
|
5
|
Sınıfta yönetim süreci
|
K1/ 3. Bölüm
|
6
|
Sınıf düzeni ve disiplini
|
K1 /4. Bölüm
|
7
|
Sınıfta disiplin modelleri
|
K1 /4. Bölüm
|
8
|
Sınıfta istenmeyen davranışlarla baş etme stratejileri
|
K1 /4. Bölüm
|
9
|
Değişim süreçlerinde lider öğretmen olmak
|
K1 /5. Bölüm
|
10
|
Yeni liderlik yaklaşımları ve öğretmen liderliği
|
K1 / 5. Bölüm
|
11
|
Rehberlik hizmetleri ve sınıf yönetimi
|
K1 /6. Bölüm
|
12
|
Çocuk istismarının önlenmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları
|
K1 /7. Bölüm
|
13
|
Çocuk ihmalinin önlenmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları
|
K1 /7 Bölüm
|
14
|
Sınıfta zaman yönetimi
|
K1 /7. Bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Süheyla Bozkurt Balcı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Ottakin Demirbolat, A. (2018). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı yayıncılık
|
Dersin Amacı
|
Kendi sınıf yönetimi anlayışını oluşturma, uygun öğrenme ortamlarını hazırlamayı bilme, istenmeyen davranışlarla başa geçme stratejileri oluşturma, öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirme.
|
Dersin İçeriği
|
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıf yönetimini alanı, boyutları, modelleri, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, sınıfta uygun fiziksel, psikolojik ve sosyal ortamın hazırlanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar.
|
4
|
2
|
Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar.
|
-
|
3
|
Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler.
|
-
|
4
|
Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
5
|
Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
6
|
Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
7
|
Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
8
|
Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar.
|
-
|
9
|
Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular.
|
-
|
10
|
Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir.
|
3
|
11
|
Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar.
|
-
|
12
|
Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar.
|
-
|
13
|
Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar.
|
5
|
14
|
Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar.
|
4
|
15
|
Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular.
|
-
|