ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Rehberlik ve Özel Eğitim EBB2006 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Rehberliğin prensiplerini yapılandırır.
    2-Öğretimin bireyselleştirilmesi amacıyla gerekli uygulamaları yapar.
    3-Özel gereksinimli bireylerin aileleri ile yapılacak çalışmaları planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012828
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   126
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,2 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Rehberlikte Temel Kavramlar K1-Bölüm 1
    2 Rehberlik Hizmetleri K1-Bölüm 2
    3 Rehberlikte Hizmet Türleri K1-Bölüm 3
    4 Eğitimde Rehberlik Hizmetlerinin Yeri ve Önemi K1-Bölüm 4
    5 Bireyi Tanıma Teknikleri K1-Bölüm 5
    6 Psikolojik Danışma K1-Bölüm 6
    7 Özel Eğitim ve Rehberlik-I K1-Bölüm 7
    8 Özel Eğitim ve Rehberlik-II K1-Bölüm 7
    9 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim K2-Bölüm 1
    10 Aile Eğitimi K2-Bölüm 5
    11 Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler K2-Bölüm 6
    12 İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler K2-Bölüm 7
    13 Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler K2-Bölüm 8
    14 Yıllık Psikolojik Danışma Faaliyetlerinin Planlanması, İzlenmesi ve Değerlendirilmesi K1-Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aydın, B. (2012). Rehberlik. Pegem Akademi, Ankara. K2. Diken, İ. H. (2017). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Akademi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Rehberliğin amacı, kapsamı, rehberliğin temel kavramları, kuramları konusunda bilgi vermek ve özel gereksinimli bireyleri tanıyarak eğitimlerinin planlanmasında gerekli olan bilgiye sahip olmalarıdır.
    Dersin İçeriği Rehberlik ve kariyer danışmanlığı, mesleki rehberlikte kullanılan ölçme araçları, özel gereksinimlere yol açan temel yetersizlikler, özel gereksinimli olan bireylerin ailelerine yönelik yapılacak çalışmalara ilişkin kuramsal bilgi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar. -
    2 Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar. -
    3 Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler. -
    4 Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar. 3
    5 Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar. -
    6 Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar. -
    7 Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar. -
    8 Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar. 3
    9 Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular. -
    10 Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir. -
    11 Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar. 2
    12 Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar. -
    13 Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar. -
    14 Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar. -
    15 Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster