Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Rehberlikte Temel Kavramlar
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Rehberlik Hizmetleri
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Rehberlikte Hizmet Türleri
|
K1-Bölüm 3
|
4
|
Eğitimde Rehberlik Hizmetlerinin Yeri ve Önemi
|
K1-Bölüm 4
|
5
|
Bireyi Tanıma Teknikleri
|
K1-Bölüm 5
|
6
|
Psikolojik Danışma
|
K1-Bölüm 6
|
7
|
Özel Eğitim ve Rehberlik-I
|
K1-Bölüm 7
|
8
|
Özel Eğitim ve Rehberlik-II
|
K1-Bölüm 7
|
9
|
Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim
|
K2-Bölüm 1
|
10
|
Aile Eğitimi
|
K2-Bölüm 5
|
11
|
Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler
|
K2-Bölüm 6
|
12
|
İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler
|
K2-Bölüm 7
|
13
|
Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler
|
K2-Bölüm 8
|
14
|
Yıllık Psikolojik Danışma Faaliyetlerinin Planlanması, İzlenmesi ve Değerlendirilmesi
|
K1-Bölüm 8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Aydın, B. (2012). Rehberlik. Pegem Akademi, Ankara.
K2. Diken, İ. H. (2017). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Akademi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Rehberliğin amacı, kapsamı, rehberliğin temel kavramları, kuramları konusunda bilgi vermek ve özel gereksinimli bireyleri tanıyarak eğitimlerinin planlanmasında gerekli olan bilgiye sahip olmalarıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Rehberlik ve kariyer danışmanlığı, mesleki rehberlikte kullanılan ölçme araçları, özel gereksinimlere yol açan temel yetersizlikler, özel gereksinimli olan bireylerin ailelerine yönelik yapılacak çalışmalara ilişkin kuramsal bilgi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar.
|
-
|
2
|
Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar.
|
-
|
3
|
Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler.
|
-
|
4
|
Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar.
|
3
|
5
|
Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
6
|
Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
7
|
Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
8
|
Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar.
|
3
|
9
|
Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular.
|
-
|
10
|
Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir.
|
-
|
11
|
Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar.
|
2
|
12
|
Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar.
|
-
|
13
|
Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar.
|
-
|
14
|
Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar.
|
-
|
15
|
Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular.
|
-
|