ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Özel Öğretim Yöntemleri EBB2007 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenci öğretme becerilerini kullanır
    2-Bireysel öğretim stratejileri geliştirir.
    3-Öğrenci ihtiyaçlarını belirler.
    4-Dersi planlama ve uygulama çalışmalarını koordine eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012828
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   126
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,2 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitim-Öğretim-Milli Eğitimin İlkeleri-Program K1-Bölüm 1
    2 Kavram Öğretimi K1-Bölüm 2
    3 Değerler Öğretimi K1-Bölüm 3
    4 Beceri Eğitimi K1-Bölüm 4
    5 Öğrenme Kuramları K1-Bölüm 5
    6 Öğretim Stratejileri K1-Bölüm 6
    7 Öğretim İlke ve Yöntemleri K1-Bölüm 7
    8 Öğretim Teknikleri K1-Bölüm 8
    9 Planlama, Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Planlı Yürütülmesi K1-Bölüm 9
    10 Ölçme ve Değerlendirme K1-Bölüm 10
    11 Materyal Tasarımı K1-Bölüm 11
    12 Eğitimde Bilgisayar Kullanımı K1-Bölüm 12
    13 Ders Kitabı Örneklerinin İncelenmesi K1-Bölüm 13, YK1-Bölüm3
    14 Okul Dışı Öğrenme Ortamları K1-Bölüm 15
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Nuray ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Uzunöz, A. & Aktepe, V. (2019). Özel Öğretim Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Orhaner, E. & Tunç Hussein,. (2007). Özel Öğretim Yöntemleri. Siyasal Kitabevi, Ankara.
    Dersin Amacı Öğrencilere öğretmenlik mesleğinin gerekliliklerini tanıtmak ve zaman içinde kendi öğretmenlik stillerini geliştirmelerine yardımcı olmak.
    Dersin İçeriği Mevcut öğretim programını tanıma, alana özgü yöntem ve teknikleri bilme, mikro öğretim uygulamaları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar. 4
    2 Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar. -
    3 Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler. -
    4 Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar. -
    5 Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar. -
    6 Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar. -
    7 Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar. -
    8 Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar. -
    9 Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular. -
    10 Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir. 3
    11 Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar. -
    12 Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar. -
    13 Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar. 3
    14 Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar. -
    15 Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster