ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğretim Teknolojileri EBB2008 GÜZ-BAHAR 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğretim teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin boyutları eşleştirir.
    2-Tasarım ilkelerine uygun materyaller tasarlar.
    3-Eğitimde kullanılan bilgi ve iletişim teknolojilerini uygular.
    4-Öğretim teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin boyutları ilişkilendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   88
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,93 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğretim Teknolojileri Temel Kavramlar K1-Bölüm1
    2 İletişim ve Mesaj Tasarımı K1-Bölüm2
    3 Öğretim Materyallerinin Seçimi ve Tasarlanması K1-Bölüm3
    4 Eğitimde Çoklu Ortam Materyalleri ve Tasarımı K1-Bölüm4
    5 Öğretim Teknolojilerinde Yeni Yaklaşımlar K1-Bölüm5
    6 Öğrenme ve Öğretimde Dijitalleşme ve Web Araçları K1-Bölüm6
    7 Sanal-Artırılmış Gerçeklik ve Robotik Kodlama Eğitimi K1-Bölüm7
    8 Çevrim İçi Öğrenme Ortamlarının Yönetimi K1-Bölüm8
    9 Stem Eğitimi ve Uygulamaları-I K1-Bölüm9
    10 Stem Eğitimi ve Uygulamaları-II K1-Bölüm9
    11 Sosyal Medya Kullanımı K1-Bölüm10
    12 Uzaktan Eğitim ve Materyalleri K1-Bölüm11
    13 Öğretim Teknolojileri ve Etik K1-Bölüm12
    14 E-Değerlendirme Araçları ve Materyallerin Değerlendirilmesi K1-Bölüm13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Özerbaş, M. A. (2021). Öğretim Teknolojileri. Pegem, Ankara. K2. Seferoğlu, S. S. (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Yalın, H. İ. (2020). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel, Ankara.
    Dersin Amacı Öğretmen adaylarının güncel öğretim teknolojilerinden ve uygulamalarından ayrıca güncel okuryazarlıklardan haberdar olarak derslerini daha etkili ve kalıcı kılabilmek adına derslerinde uygun öğretim teknolojilerinden faydalanmalarını, tasarım ilkelerine uygun materyaller tasarlamalarını, geliştirebilmelerini, seçtikleri ders materyalleri değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar. -
    2 Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar. -
    3 Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler. -
    4 Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar. -
    5 Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar. -
    6 Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar. 3
    7 Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar. -
    8 Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar. -
    9 Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular. 2
    10 Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir. -
    11 Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar. -
    12 Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar. 2
    13 Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar. -
    14 Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar. 3
    15 Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster