Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğretim Teknolojileri Temel Kavramlar
|
K1-Bölüm1
|
2
|
İletişim ve Mesaj Tasarımı
|
K1-Bölüm2
|
3
|
Öğretim Materyallerinin Seçimi ve Tasarlanması
|
K1-Bölüm3
|
4
|
Eğitimde Çoklu Ortam Materyalleri ve Tasarımı
|
K1-Bölüm4
|
5
|
Öğretim Teknolojilerinde Yeni Yaklaşımlar
|
K1-Bölüm5
|
6
|
Öğrenme ve Öğretimde Dijitalleşme ve Web Araçları
|
K1-Bölüm6
|
7
|
Sanal-Artırılmış Gerçeklik ve Robotik Kodlama Eğitimi
|
K1-Bölüm7
|
8
|
Çevrim İçi Öğrenme Ortamlarının Yönetimi
|
K1-Bölüm8
|
9
|
Stem Eğitimi ve Uygulamaları-I
|
K1-Bölüm9
|
10
|
Stem Eğitimi ve Uygulamaları-II
|
K1-Bölüm9
|
11
|
Sosyal Medya Kullanımı
|
K1-Bölüm10
|
12
|
Uzaktan Eğitim ve Materyalleri
|
K1-Bölüm11
|
13
|
Öğretim Teknolojileri ve Etik
|
K1-Bölüm12
|
14
|
E-Değerlendirme Araçları ve Materyallerin Değerlendirilmesi
|
K1-Bölüm13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Özerbaş, M. A. (2021). Öğretim Teknolojileri. Pegem, Ankara.
K2. Seferoğlu, S. S. (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Yalın, H. İ. (2020). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Öğretmen adaylarının güncel öğretim teknolojilerinden ve uygulamalarından ayrıca güncel okuryazarlıklardan haberdar olarak derslerini daha etkili ve kalıcı kılabilmek adına derslerinde uygun öğretim teknolojilerinden faydalanmalarını, tasarım ilkelerine uygun materyaller tasarlamalarını, geliştirebilmelerini, seçtikleri ders materyalleri değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar.
|
-
|
2
|
Eğitim biliminin felsefe ile ilişkisini açıklar.
|
-
|
3
|
Eğitim biliminin tarihsel gelişimini özetler.
|
-
|
4
|
Eğitim biliminin sosyoloji ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
5
|
Eğitim biliminin hukuk ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
6
|
Eğitim biliminin politika ile ilişkisini yorumlar.
|
3
|
7
|
Eğitim biliminin ekonomi ile ilişkisini yorumlar.
|
-
|
8
|
Türk eğitim sisteminin temel özelliklerini sıralar.
|
-
|
9
|
Eğitim Bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve etik kuralları uygular.
|
2
|
10
|
Eğitim alanında yapılan değişim ve reform girişimlerini değerlendirir.
|
-
|
11
|
Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar.
|
-
|
12
|
Araştırmalarda elde ettikleri verileri yorumlar.
|
2
|
13
|
Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının özelliklerini kavrar.
|
-
|
14
|
Dersin niteliğine göre uygun öğrenme ortamı hazırlar.
|
3
|
15
|
Alan öğretimine özgün öğrenme yöntemlerini uygular.
|
-
|