Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitki yapısı ve işlevi: Bitki histolojisine giriş; bitkisel dokular, meristematik dokular, sürekli dokular
|
|
2
|
Bitki yapısı ve işlevi: Bitki morfolojisine giriş; bitki organları, vejetatif organlar, generatif organlar, metamorfoz
|
|
3
|
Bitkilerde büyüme ve gelişme mekanizmaları; taşınım, beslenme, parazitizm ve avlanma; sinyal iletimi; bitkilerin hormonlara, ışığa ve diğer çevresel uyartılara verdiği yanıtlar; herbivorlara ve patojenlere karşı bitki savunması
|
|
4
|
Genler ve Proteinler arasındaki bağlantı; RNA sentezi ve işlenmesi; protein sentezi; Virus ve bakteri genetiği; ökaryotik genomların organizasyonu ve kontrolü; kromatin yapısı; DNA düzeyinde genom organizasyonu; gen ifadesinin kontrolü; kanserin moleküler biyolojisine giriş
|
|
5
|
Bitkilerde üreme biyolojisi; Biyoteknolojiye giriş
|
|
6
|
Hayvan yapı ve işlevi: hayvansal dokular ve organlar, organ sistemleri, beslenme, sindirim, dolaşım sistemleri, solunum
|
|
7
|
Hayvan yapı ve işlevi: savunma, bağışıklık, homeostazis ve boşaltım sistemi
|
|
8
|
Hayvanlarda kimyasal uyarılar, endokrin sistem, üreme biyolojisi,
|
|
9
|
Hayvanlarda kimyasal uyarılar, sinir sistemi, duyu algılama, iskelet – kas sistemi, hareket ve yer değiştirme
|
|
10
|
Yeryüzünde yaşam tarihi ve canlılığın kökeni, evrim, biyolojik çeşitlilik; Prokaryot çeşitliliği, mikrobiyolojiye giriş
|
|
11
|
Ökaryotik çeşitlenme, Protista Çeşitliliği, Algler, Mantarlar, Likenler
|
|
12
|
Bitki çeşitliliği ve evrim: Tohumsuz bitkilerin biyolojisine giriş; Tohumlu bitkilerin biyolojisine giriş
|
|
13
|
Hayvan çeşitliliği ve evrim: Omurgasızların biyolojisine giriş; Omurgalıların biyolojisine giriş
|
|
14
|
Ekolojiye giriş, davranış biyolojisi, populasyon ekolojisi, komünite ekolojisi; ekosistemler, enerji akışı, kimyasal döngüler, doğal kaynaklar ve koruma biyolojisi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mine Türktaş Erken
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1.Biyoloji, Campbell & Reece, 6. baskıdan çeviri. Çeviri editörleri Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkkan, Palme Yayıncılık, Ankara, 2008.
2.Genel Biyoloji Cilt 2., Keeton & Gould, 5. Baskıdan çeviri, Çeviri editörleri Ali Demirsoy, İsmail Türkkan, Palme Yayıncılık, Ankara, 1999.
|
Yardımcı Kitap
|
1.Yaşamın Temel Kuralları, Genel Zooloji Cilt I, Kısım I-II, Ali Demirsoy, Meteksan Matbaası, Ankara, 1998.
2.Biology, P. Alaxander, J.M. Bahret, J. Chaves, G. Courts, S.N. D`Alessio, Silwer Budgett Company, Morristown. NJ., 1986.
|
Dersin Amacı
|
Evrim, sistematik, biyolojik çeşitlilik, genetik, biyoteknoloji, histoloji, sistemler, fizyoloji, endokrinoloji, embriyoloji, ve ekolojik kavramların karşılaştırmalar ve örneklerle ilişkilendirilerek öğretilmesi, biyolojide yapısal ve işlevsel mekanizmaların tanıtılması
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
5
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
5
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
5
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
4
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
4
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
3
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
3
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
3
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
4
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
4
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
4
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
3
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
3
|