ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Genel Biyoloji II BİY102 BAHAR 4+0 Fakülte Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-1. Öğrenciler doku, organ ve sistem kavramlarını açıklar.
    2-2. Öğrenciler jeolojik ve evrimsel süreçleri ilişkilendirerek açıklar
    3-3. Öğrenciler protein sentezinin basamaklarını sırasıyla yazar.
    4-4. Öğrenciler büyük bitki gruplarını (monokotil-dikotil, Angiosperm-Gymnosperm; tohumlu-tohumsuz vb.), aralarındaki histolojik ve morfolojik farklılıklara göre ayırt eder.
    5-5. Öğrenciler büyük hayvan gruplarını (memeli-sürüngen, omurgalı-omurgasız; balık-amfibi, vb.) aralarındaki histolojik ve morfolojik farklılıklara göre ayırt eder.
    6-6. Öğrenciler, hayvansal organizmalardaki hangi sistemlerde hangi organların görev yaptığını doğru biçimde eşleştirir.
    7-7. Öğrenciler, ekolojinin tanımını yaparak ekolojik terim ve kavramları özetler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0100
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitki yapısı ve işlevi: Bitki histolojisine giriş; bitkisel dokular, meristematik dokular, sürekli dokular
    2 Bitki yapısı ve işlevi: Bitki morfolojisine giriş; bitki organları, vejetatif organlar, generatif organlar, metamorfoz
    3 Bitkilerde büyüme ve gelişme mekanizmaları; taşınım, beslenme, parazitizm ve avlanma; sinyal iletimi; bitkilerin hormonlara, ışığa ve diğer çevresel uyartılara verdiği yanıtlar; herbivorlara ve patojenlere karşı bitki savunması
    4 Genler ve Proteinler arasındaki bağlantı; RNA sentezi ve işlenmesi; protein sentezi; Virus ve bakteri genetiği; ökaryotik genomların organizasyonu ve kontrolü; kromatin yapısı; DNA düzeyinde genom organizasyonu; gen ifadesinin kontrolü; kanserin moleküler biyolojisine giriş
    5 Bitkilerde üreme biyolojisi; Biyoteknolojiye giriş
    6 Hayvan yapı ve işlevi: hayvansal dokular ve organlar, organ sistemleri, beslenme, sindirim, dolaşım sistemleri, solunum
    7 Hayvan yapı ve işlevi: savunma, bağışıklık, homeostazis ve boşaltım sistemi
    8 Hayvanlarda kimyasal uyarılar, endokrin sistem, üreme biyolojisi,
    9 Hayvanlarda kimyasal uyarılar, sinir sistemi, duyu algılama, iskelet – kas sistemi, hareket ve yer değiştirme
    10 Yeryüzünde yaşam tarihi ve canlılığın kökeni, evrim, biyolojik çeşitlilik; Prokaryot çeşitliliği, mikrobiyolojiye giriş
    11 Ökaryotik çeşitlenme, Protista Çeşitliliği, Algler, Mantarlar, Likenler
    12 Bitki çeşitliliği ve evrim: Tohumsuz bitkilerin biyolojisine giriş; Tohumlu bitkilerin biyolojisine giriş
    13 Hayvan çeşitliliği ve evrim: Omurgasızların biyolojisine giriş; Omurgalıların biyolojisine giriş
    14 Ekolojiye giriş, davranış biyolojisi, populasyon ekolojisi, komünite ekolojisi; ekosistemler, enerji akışı, kimyasal döngüler, doğal kaynaklar ve koruma biyolojisi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mine Türktaş Erken
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Biyoloji, Campbell & Reece, 6. baskıdan çeviri. Çeviri editörleri Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkkan, Palme Yayıncılık, Ankara, 2008. 2.Genel Biyoloji Cilt 2., Keeton & Gould, 5. Baskıdan çeviri, Çeviri editörleri Ali Demirsoy, İsmail Türkkan, Palme Yayıncılık, Ankara, 1999.
    Yardımcı Kitap 1.Yaşamın Temel Kuralları, Genel Zooloji Cilt I, Kısım I-II, Ali Demirsoy, Meteksan Matbaası, Ankara, 1998. 2.Biology, P. Alaxander, J.M. Bahret, J. Chaves, G. Courts, S.N. D`Alessio, Silwer Budgett Company, Morristown. NJ., 1986.
    Dersin Amacı Evrim, sistematik, biyolojik çeşitlilik, genetik, biyoteknoloji, histoloji, sistemler, fizyoloji, endokrinoloji, embriyoloji, ve ekolojik kavramların karşılaştırmalar ve örneklerle ilişkilendirilerek öğretilmesi, biyolojide yapısal ve işlevsel mekanizmaların tanıtılması
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular. 5
    2 Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular. 5
    3 Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar. 5
    4 Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar. 4
    5 Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. 4
    6 Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar. 3
    8 Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir. 3
    9 Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi. 3
    10 Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi. 4
    11 Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar. 4
    12 Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır. 4
    13 Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır. 3
    14 Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster