Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitki dokuları: Örtü doku, epidermis, stoma ve tüy tiplerinin farklı bitki örneklerinin vejetatif ve generatif organlarından alınacak kesitlerle hazırlanacak preparatların mikroskopta incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1
|
2
|
Bitki dokuları: Salgı doku ve iletim dokusu tiplerinin farklı bitki örneklerinden hazırlanacak preparatlarla mikroskopta incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K2
|
3
|
Bitki organları: Kök, gövde, yaprak morfolojisi ve anatomisinin genel olarak farklı bitki örneklerinde incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1
|
4
|
Bitki organları: Çiçek, meyve, tohum morfolojisi ve anatomisinin genel olarak farklı bitki örneklerinde incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
YK1
|
5
|
Hayvansal organizmalarda doku tiplerinin hazır preparatlardan mikroskopta incelenmesi ve çizimlerinin yapılması;hayvanlarda segmentasyon ve hayvan organlarının maket ve müze örnekleri üzerinden görülmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K1
|
6
|
Sindirim, dolaşım sistemleri, gaz alış verişi (solunum) ve ilgili hayvansal organların diseksiyonu, kan preparasyonu, kan grubu tayini
|
K2, YK1
|
7
|
Boşaltım sistemi, iskelet -kas sistemi, endokrin sistem, üreme sistemi ve ilgili hayvansal organların diseksiyonu
|
K2, YK1
|
8
|
Prokaryot hücre yapısı, şekillerine göre Bakteri çeşitleri. Farklı bakteri türlerinin immersiyon yağı kullanılarak 100 X objektifle incelenmesi ve çizimlerinin yapılması
|
K2, YK1
|
9
|
Alg, mantar ve liken örneklerinin makro ve mikroskobik incelenmesi, yaşam döngüleri ve çizimleri
|
K2, YK1
|
10
|
Ciğerotu, karayosunu ve eğrelti örneklerinin makro ve mikroskobik incelenmesi, yaşam döngüleri ve çizimleri
|
K2, YK1
|
11
|
Tohumlu bitkiler: Gymnospermae örneklerinin incelenmesi
|
K1
|
12
|
Tohumlu bitkiler: Angiospermae örneklerinin incelenmesi
|
K1
|
13
|
Omurgasız hayvan örneklerinin incelenmesi, diseksiyonu ve çizimleri
|
K2
|
14
|
Omurgalı hayvan örneklerinin incelenmesi, diseksiyonu ve çizimleri
|
K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Araş. Gör. Dr. Ayşenur Kayabaş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Dr. Irmak Polat
Araş. Gör. Dr. Ebru Özdeniz
|
Kaynaklar
|
K1) Campbell N.A. ve Reece J.B. 2008. Biyoloji. 6. baskıdan çeviri. (Çeviri editörleri: Gündüz E., Demirsoy A. ve Türkkan İ.) Palme Yayıncılık, Ankara.
K2) Genel Biyoloji Cilt 2., Keeton & Gould, 5. Baskıdan çeviri, Çeviri editörleri Ali Demirsoy, İsmail Türkkan, Palme Yayıncılık, Ankara, 1999.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1) Algan G. ve Toker C. 2004. Bitki Hücresi ve Bitki Morfolojisi Laboratuvar Kılavuzu. Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi Yayınları No: 21, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Genel Biyoloji 2 dersinin paralelinde bitki yapı ve işlevi, hayvan yapı ve işlevi, sistematik, biyolojik çeşitlilik, histoloji, morfoloji, sistemler, fizyoloji, endokrinoloji, embriyoloji ve ekolojik kavramların öğrencinin katılacağı birebir deney ve uygulamalarla karşılaştırmalar ve canlı örneklerle ilişkilendirilerek öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
4
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
4
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
5
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
4
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
3
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
3
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
3
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
3
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
4
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
4
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
3
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
4
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
3
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
3
|