Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tohum patolojisine giriş, tohum oluşumu ve yapısı
|
|
2
|
Patojenlerin neden oldukları tohum hastalıkları, tohumda hastalık oluşturulan kısımlar
|
|
3
|
Tohum enfeksiyonlarının meydana geliş yolları
|
|
4
|
Patojenlerin tohumdan bitkiye geçişi ve enfeksiyon meydana getirmesi, enfeksiyon ve tohumla taşınmayı etkileyen faktörler
|
|
5
|
Tohumla taşınmayı etkileyen faktörler, tohum kaynaklı patojenlerin neden oldukları hastalıkların epidemiyolojisi
|
|
6
|
Tohum patojenlerinin incelenmesi için gereken hazırlıkların yapılması
|
|
7
|
Dönem içi ara sınavı
|
|
8
|
Tohumdan izolasyon yöntemleri
|
|
9
|
Tohum örneklerindeki patojenlerin incelenmesi
|
|
10
|
Tohum kaynaklı patojenlerin kontrolü
|
|
11
|
Yasal önlemlerin kullanımı, tohumlarda inokulum tolerans düzeylerinin belirlenmesi, hastalığa dayanıklılık, tohum sertifikasyonu
|
|
12
|
Tohum uygulamaları
|
|
13
|
Kimyasal yöntemler
|
|
14
|
Tohumla taşınan hastalıklara ilişkin ödevlerin derste sunumu, tartışılması
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr Seçil AKILLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Erkan, S., 1998. Tohum Patolojisi. Gözdem Ofis, Alsancak, İzmir
|
Yardımcı Kitap
|
Agarwal, V.K., Sinclair, J.B.,1998. Principles of Seed Pathology Vols. I-II”, CRC Press, USA.
Maude, R. B., 1996. Seedborne diseases and their control, Principles and Practice. CAB International, Wallingford, UK. 280 pp.
|
Dersin Amacı
|
Tohum oluşumu, tohumla patojenlerin taşınmasının önemi, tohumla taşınmayı etkileyen faktörler, tohumların viral bakteriyal ve fungal patojenleri, patojenlerin tohumlarda neden oldukları hastalıklar, tohumlarda paraziter olmayan bozukluklar, Tohumla taşınma mekanizması, tohum kaynaklı patojenlerin kontrol yöntemleri, tohumdan patojen izolasyon yöntemleri
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
3
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
3
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
3
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
3
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
2
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
2
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
3
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
3
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
3
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
3
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
3
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
2
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
2
|