|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Basit kimyasal bileşikler
|
|
|
2
|
Bitki hücresinin genel yapısı
|
|
|
3
|
Bitki hücresinin genel yapısı
|
|
|
4
|
Hücre Bölünmesi
|
|
|
5
|
Histoloji (doku bilimi)
|
|
|
6
|
Histoloji (doku bilimi)
|
|
|
7
|
Organografi (organ bilimi)
|
|
|
8
|
Ara sınav
|
|
|
9
|
Organografi (organ bilimi)
|
|
|
10
|
Organografi (organ bilimi)
|
|
|
11
|
Bitki Morfolojisi ve Sistematiği
|
|
|
12
|
Bitki Morfolojisi ve Sistematiği
|
|
|
13
|
Spermatophyta (Tohumlu Bitkiler); Gymnospermae (Açık Tohumlular); Coniferae
|
|
|
14
|
Angiospermae (Kapalı Tohumlular); Monokotiledonlar - Dikotiledonlar
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Melda DÖLARSLAN
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
1. Botanik, Yıldırım Akman, Palme Yayınları, 2005
2. Genel Botanik, Suna Bozcuk, Hatiboğlu Yayınları, 2011
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Bitkilerin yapı taşı olan hücreyi ve içindeki kimyasal maddeleri organellerin fonksiyonlarını, doku ve organların yapısını ve fonksiyonlarını bitkilerin sınıflandırılmasını öğretmek
|
|
Dersin İçeriği
|
Ders İçeriği ve Programı
Haftalar Konular
1 Basit kimyasal bileşikler
2 Bitki hücresinin genel yapısı
3 Bitki hücresinin genel yapısı
4 Hücre Bölünmesi
5 Histoloji (doku bilimi)
6 Histoloji (doku bilimi)
7 Organografi (organ bilimi)
8 Ara sınav
9 Organografi (organ bilimi)
10 Organografi (organ bilimi)
11 Bitki Morfolojisi ve Sistematiği
12 Bitki Morfolojisi ve Sistematiği
13 Spermatophyta (Tohumlu Bitkiler); Gymnospermae (Açık Tohumlular); Coniferae
14 Angiospermae (Kapalı Tohumlular); Monokotiledonlar - Dikotiledonlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
5
|
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
5
|
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
5
|
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
4
|
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
1
|
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
1
|
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
1
|
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
1
|
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
4
|
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
4
|
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
4
|
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
1
|
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
1
|
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
1
|