ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tohumsuz Bitkiler BİY203 GÜZ 3+2 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Algler, mantarlar, likenler ve tohumsuz bitkilerin gelişmişlik düzeylerine göre farklılıklarını karşılaştırır.
    2-Algler, mantarlar, likenler ve tohumsuz bitkilerin morfolojileri, üreme şekilleri, fizyolojileri hakkında genel bilgileri özetler.
    3-Algler, mantarlar, likenler, briyofitler ve eğreltilerin yaşama ortamlarını, ekolojik ve ekonomik değerlerini örneklerle birlikte açıklar
    4-Kendilerine verilen bir Cryptogam örneğini tanıyarak en azından divisio düzeyinde hangi kategoriye ait olduğunu Latince adıyla yazar.
    5-Kendilerine verilen bir Cryptogam örneğinin mikroskobik ya da makro çizimini yaparak şekil üzerinde önemli kısımlarını gösterir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13565
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511212
    Proje0000
    Laboratuar 1514228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   195
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,5 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Canlıları Sınıflandırma sistemleri, Tohumsuz bitkiler, Algler ve özellikleri, Alglerin sınıflandırılması K1, K2, K3
    2 Cyanobacteria, Euglenophyta, Dinophyta, üç gruba ait örneklerin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması K1, K2, K3
    3 Cryptophyta, Haptophyta, Bacillariophyta, üç gruba ait örneklerin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması K1, K2, K3
    4 Ochrophyta: Chrysophyceae,Phaeophyceae, iki gruba ait örneklerin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması K1, K2, K3
    5 Rhodophyta, gruba ait örneklerin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması K1, K2, K3
    6 Chlorophyta, gruba ait örneklerin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması K1, K2, K3
    7 Mantarlar alemi (Fungi - Mycota), genel özellikleri, üremeleri, yaşama ortamları, ekolojisi, sınıflandırılması, Myxomycota, Oomycota, Zygomycota, Chytridiomycota, Deuteromycota sistematiği, örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması K1, K2, K3
    8 Mantarlar alemi (Fungi - Mycota), Ascomycota sistematiği, örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması K1, K2, K3
    9 Mantarlar alemi (Fungi - Mycota), Basidiomycota sistematiği, örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması K1, K2, K3
    10 Likenlerin yapısı, genel özellikleri, üremeleri, yaşama ortamları, ekolojik - ekonomik önemleri ve sınıflandırılmaları, liken örneklerinin sistematiği, incelenmesi ve çizimlerinin yapılması K1, K2, K3
    11 Bitkiler alemi, Bryophyta (karayosunları) genel özellikleri, üremeleri, yaşama ortamları, ekolojik - ekonomik önemleri ve sınıflandırılmaları, Bryophyta (Karayosunları) örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması K1, K2, K3
    12 Marchantiophyta (Ciğerotları) ve Anthocerotophyta (Boynuzsu ciğerotları) genel özellikleri, üremeleri, yaşama ortamları, ekolojik önemleri ve sınıflandırılmaları, Marchantiophyta (Ciğerotları) ve Anthocerotophyta (Boynuzsu ciğerotları) örneklerinin incelenmesi ve çizimlerinin yapılması K1, K2, K3
    13 Eğreltilerin genel özellikleri, evrimsel önemi ve sistematiği, Psilophyta (Çıplak eğreltiler) ve Lycophyta (Kibritotları)?nın üremeleri, yaşama ortamları, ekolojik önemleri ve sınıflandırılmaları K1, K2, K3
    14 Sphenophyta (At kuyrukları) ve Pteridophyta (Gerçek eğreltiler)`nın üremesi, yaşama ortamları, ekolojik önemleri ve sınıflandırılmaları Pteridophyta (Gerçek eğreltiler) örneklerinin sistematiği, incelenmesi ve çizimlerinin yapılması K1, K2, K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Mihriban ÖZEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Altuner, Z. (1997). Tohumsuz Bitkiler Sistematiği I-II Cilt, Zekeriya Altuner, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Yayını, Tokat. K2.Baydar, S. (1979). Tohumsuz Bitkilerin Sistematiği I-II Cilt, Saffet Baydar, Erzurum Üniversitesi Yayınları, Erzurum. K3. Obalı, O. (2009). Tohumsuz Bitkiler Sistematiği, Ders Notları, 163 s., Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Güner, H., Aysel, V. (1991). Tohumsuz Bitkiler Sistematiği I. Cilt, Hüseyin Güner, Veysel Aysel, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir. YK2. Güner, H., Aysel, V., Sukatar, A. (1992). Tohumsuz Bitkiler Sistematiği II. Cilt, Hüseyin Güner, Veysel Aysel, Atakan Sukatar, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir.
    Dersin Amacı Mavi yeşil algler (Cyanobacteria) ile diğer tüm kriptogamların (algler, mantarlar, likenler, ciğerotları, boynuzotları, karayosunları, kibritotları, atkuyrukları ve eğreltiler) biyolojisinin örneklerle birlikte uygulamalı ve karşılaştırmalı olarak öğretilmesidir.
    Dersin İçeriği Mavi yeşil algler (Cyanobacteria), ökaryotik alg divizyoları, mantarlar, briyofitler ve eğreltilerin biyolojisi. Genel ve karakteristik özellikleri, tanımı ve sınıflandırılması, kökenleri, evrimsel gelişme, üreme, habitat, ekosistem içinde yeri, yayılışı. Bu organizmaların ekolojik ve ekonomik önemini karşılaştırmalı olarak açıklaması. Ülkemizden örneklerin tanıtımı. Mavi yeşil alg örnekleri; ökaryotik alg divisiolarına ait örnekler, liken örnekleri, mantarlara ait örnekler; ciğerotu örnekleri; karayosunu örnekleri; kibritotu, atkuyruğu ve eğrelti örneklerinin sistematiği, mikroskobik ve makro düzeyde incelenmesi ve çizimlerinin yapılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular. 4
    2 Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular. 5
    3 Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar. 3
    4 Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar. -
    5 Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. -
    6 Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar. -
    8 Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir. -
    9 Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi. -
    10 Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi. -
    11 Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar. -
    12 Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır. 3
    13 Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır. -
    14 Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster