ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Doğa Koruma Alanları BİY213 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-1. Öğrenciler, doğa korumanın tanımını yapar
    2-2. Öğrenciler, doğa korumanın amacını ve önemini gerekçeleriye birlikte açıklar.
    3-3. Öğrenciler, biyolojik çeşitlilik ve ekosistem çeşitliliğini örneklerle birlikte açıklar.
    4-4. Öğrenciler, Doğal korunan alanlar ile ilgili uluslararası sözleşmelerin adlarını söyler.
    5-5. Öğrenciler; Türkiye?deki milli parkları sayarak bir tanesini anlatır.
    6-6. Öğrenciler, doğa koruma alanları ile sürdürülebilirlik ilkesi arasındaki ilişkiyi tartışır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tamer KEÇELİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye 2.Türkiye?nin Önemli Doğa Alanları, Doğa Derneği, Ankara, 2006
    Yardımcı Kitap 1.Biyoçeşitlilik ve korunan alanlar ile ilgili Uluslararası ve Ulusal Sözleşmeler, Anonim. 2.Biyoçeşitlilik, doğa koruma ve korunan alanlarla ilgili mevzuat ve yönetmelikler, Anonim.
    Dersin Amacı Doğa koruma kavramının tanımı, önemi ve gerekliliğinin anlatılması biyoloji öğrencileri için önemlidir. Biyolojik çeşitlilik ve ekosistem çeşitliliği kavramları ve öneminin vurgulanması, doğa koruma bilincinin geliştirilmesi yönünde etkin rol oynayacaktır. Korunan alanlar, uluslararası ve ulusal sözleşmeler, mevzuat ve yönetmelikler ile birlikte doğa korumanın temel ilke ve prensiplerinin konu olarak işleneceği ve tartışılacağı ders, örneklerle zenginleştirilmiştir.
    Dersin İçeriği -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster