|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Taksonomik Kategoriler Bitki toplama teknikleri
|
|
|
2
|
Bitkilerin İsimlendirilmesi ve Botanik İsimleri Herbaryum, Botanik bahçeleri, Arboretumlar
|
|
|
3
|
Bitki tayini ve Bitkilerin Sınıflandırma Sistemi Terminoloji: Yaprak, Gövde
|
|
|
4
|
İlk Kara Bitkileri genel özellikleri ve sınıflandırılması Terminoloji: Kök, Çiçek
|
|
|
5
|
Gymnospermlerin genel özellikleri Çiçek formülleri ve diyagramları
|
|
|
6
|
Gymnosperimlerin sınıflandırılması (Coniferales ordosunun, subordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Meyve tipleri
|
|
|
7
|
Angiospermlerin genel özellikleri
|
|
|
8
|
Tayin (teşhis) anahtarları
|
|
|
9
|
Dikotelidonların genel özellikleri Magnoliidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Pinaceae, Cupressaceae üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
|
|
|
10
|
Caryophyllidae ve Hamamalidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Ranunculaceae, Papaveraceae, Caryophyllaceae, üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
|
|
|
11
|
Dilleniidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Cruciferae (Brassicaceae), Rosaceae, Fabaceae (Leguminosae) üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
|
|
|
12
|
Rosidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Apiaceae, Boraginaceae, Lamiaceae (Labiatae), Compositae (Asteraceae) üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
|
|
|
13
|
Rosidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Compositae (Asteraceae) üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
|
|
|
14
|
Asteridae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Liliaceae, Iridaceae, üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Melda DÖLARSLAN
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
1.Seçmen, Ö., Gemici, Y., Görk, G., Bekat, L., Leblebici, E., 1998, Tohumlu Bitkiler Sistematiği
2.Principle of Angispermae taxonomy
3. Flora of Turkey and the East Aegean Islands
|
|
Yardımcı Kitap
|
Botanical Latin
Flowering plant families of the world
|
|
Dersin Amacı
|
Ülkemiz florasında bulunan bitkileri tanıyabilen, tohumlu bitkilerin sınıf, ordo, familya, cins ve türlerin genel özelliklerini ve kullanım alanlarını bilen ve sistematiğini yapabilen yeterlilikte öğrenci yetiştirebilmek
|
|
Dersin İçeriği
|
Ders İçeriği ve Programı
Haftalar Konular (Teorik) Konular (Uygulama)
1 Taksonomik Kategoriler Bitki toplama teknikleri
2 Bitkilerin İsimlendirilmesi ve Botanik İsimleri Herbaryum, Botanik bahçeleri, Arboretumlar
3 Bitki tayini ve Bitkilerin Sınıflandırma Sistemi Terminoloji: Yaprak, Gövde
4 İlk Kara Bitkileri genel özellikleri ve sınıflandırılması Terminoloji: Kök, Çiçek
5 Gymnospermlerin genel özellikleri Çiçek formülleri ve diyagramları
6 Gymnosperimlerin sınıflandırılması (Coniferales ordosunun, subordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Meyve tipleri
7 Angiospermlerin genel özellikleri Tayin (teşhis) anahtarları
8 Ara sınav Ara Sınav
9 Dikotelidonların genel özellikleri Magnoliidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Pinaceae, Cupressaceae üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
10 Caryophyllidae ve Hamamalidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Ranunculaceae, Papaveraceae, Caryophyllaceae, üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
11 Dilleniidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Cruciferae (Brassicaceae), Rosaceae, Fabaceae (Leguminosae) üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
12 Rosidae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Apiaceae, Boraginaceae, Lamiaceae (Labiatae), Compositae (Asteraceae) üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
13 Asteridae altsınıfının ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Liliaceae, Iridaceae, üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
14 Monokotiledonların genel özellikleri ve Liliopsida sınıfının alt sınıflarının, ordolarının, familyalarının ve cinslerinin genel özellikleri, sınıflandırılmaları ve önemli türlerinin tanıtılması Amaryllidaceae, Gramineae üyelerinin tanıtımı ve teşhisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
5
|
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
2
|
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
1
|
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
1
|
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
1
|
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
3
|
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
1
|
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
1
|
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
1
|
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
4
|
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
1
|
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
1
|
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
3
|
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
1
|