Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dünyada ve Türkiye`de bitki gen kaynaklarının varlığı, endemik tanımı ve endemik türlerimiz
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7
|
2
|
Biyolojik zenginliklerin ekonomik değeri, ekonomik değeri olan türlerin Türkiye`deki durumu
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7
|
3
|
En zengin cins ve familyalar hakkında genel bilgiler
|
K1
|
4
|
Genetik zenginliklerin korunmasında temel ilkeler
|
K1, YK2
|
5
|
Endemik türler, cinsler ve endemizm oranı hakkında genel bilgiler
|
K1
|
6
|
Türlerin korunması ve IUCN kategorileri hakkında genel bilgiler
|
K1, YK2, YK4
|
7
|
Doğal alanların korunması ve önem
|
K1, YK2, YK4, YK5
|
8
|
Milli parkların varlığı
|
K1, YK2
|
9
|
Endemik türlerin korunma ilkeleri
|
K1, YK2
|
10
|
Genetik çeşitlilik üzerine tehditler
|
K1, YK4
|
11
|
Bitkisel gen kaynaklarının kullanımı, kullanımda yeni teknolojiler, bitkisel gen kaynaklarını tehdit eden faktörler (klasik ve biyoteknolojik faktörler)
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5, YK6, YK7
|
12
|
Gen Bankası tanımı, dünyada ve Türkiye`de gen bankası varlığı
|
K1, YK2
|
13
|
Bitkisel gen kaynaklarının dağıtımı, bitkisel gen kaynaklarının üretimi ve yenilenmesi, bitkisel gen kaynaklarının değerlendirilmesi
|
K1, YK2
|
14
|
Bitkisel gen kaynaklarının kullanılması, doğrudan kullanım, genitör olarak kullanılması
|
K1, YK2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Araş. Gör. Dr. Ayşenur Kayabaş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Dr. Ayşenur Kayabaş
|
Kaynaklar
|
K1) Türkiye Çevre Vakfı. 2005. Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, 328 s. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1) Berkes, F. ve Kışlalıoğlu,M. 1990. Ekoloji ve Çevre Bilimleri. Remzi Kitabevi, 350 s., İstanbul, 1990.
YK2) Çevre Bakanlığı-Özel Çevre Koruma Kurumu Başkanlığı. 1996. Çevre Koruma Rehber Kitabı. 166 s., Ankara.
YK3) Demirsoy, A. 1999. Genel ve Türkiye Zoocoğrafyası. Meteksan A.Ş., 965 s., Ankara.
YK4) Keton, T.W. and Gould l.J. 1999. Genel Biyoloji-1,2 (Çeviri Editörleri: Demirsoy, A. ve Türkan, İ.). Palme Yayıncılık, 1194 s.,Ankara.
YK5) Kocataş,A. 1997. Ekoloji ve Çevre Biyolojisi. Ege Üniv.Matbaası, İzmir.
YK6) Kuru, M. 1999. Omurgalı Hayvanlar. Palme Yayıncılık (5.Baskı), 841 s., Ankara.
YK7) Yıldız,K., Sipahioğlu,Ş. ve Yılmaz,M. 2005. Çevre Bilimi, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Genişletilmiş 2.baskı.
|
Dersin Amacı
|
Bitkisel gen kaynaklarımızın durumu. Biyolojik zenginlikleri oluşturan öğeler ve canlı koruma statülerinin öğretilmesi. Dünyada ve Türkiyede bitki gen kaynaklarının varlığı hakkında bilgi verilmesi
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
3
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
3
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
-
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
-
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
-
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
3
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
-
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
3
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
-
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
2
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
-
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
-
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
3
|