Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Pınar ARSLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Nelson D. L. ve Cox M. M., Biyokimyanın İlkeleri-Lehninger, Palme Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Voet D. ve Voet J. G., Biochemistry, 2011, John Wiley & Sons Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; Öğrencilere biyolojik moleküller olan karbonhidratlar, lipitler, proteinler, enzimler ve minerallerin sınıflandırılmaları, fiziksel, kimyasal özelikleri ve fonksiyonlarını içeren temel biyokimya bilgilerini kazandırmaktır. Ayrıca ders kapsamında biyokimyasal metabolizmalar hakkında temel prensipler öğrencilere kazandırılmaya çalışılır.
|
Dersin İçeriği
|
Karbonhidrat, lipit, proteinlerin sınıflandırılmaları, fiziksel, kimyasal özellikleri ve fonksiyonları, enzimler ve özellikleri, minerallerin sınıflandırılması, fonksiyonlarını, eksiklik ve fazlalık durumunda meydana gelen bozuklukları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
5
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
2
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
3
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
3
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
4
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
3
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
4
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
4
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
4
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
3
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
4
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
4
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
5
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
3
|