|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Giriş, dersin konusu ve tarihçesi
|
|
|
2
|
Dünyanın ve hayatın oluşumu
|
|
|
3
|
RNA dünyası, proteinler ve genetik şifrenin orijini
|
|
|
4
|
Metabolizmanın evrimi
|
|
|
5
|
Prokaryotik ve eukaryotik hücrelerin evrimi
|
|
|
6
|
Akrabalık ilişkilerinin belirlenmesi ve evrime ilişkin kanıtlar
|
|
|
7
|
Arasınav ,ders tekrarı
|
|
|
8
|
Evrim araştırmalarında paleontolojinin önemi
|
|
|
9
|
Moleküler filogeni ve önemi
|
|
|
10
|
Moleküler evrim
|
|
|
11
|
Populasyon genetiği, Hardy-Weinberg eşitliği
|
|
|
12
|
Genetik drift ve Mutasyon
|
|
|
13
|
Seleksiyon ve seleksiyon tipleri ve göç
|
|
|
14
|
Tür oluşumu ve mekanizmaları
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Doktor Öğretim Üyesi Filiz Sarıkaya Pekacar
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Yrd. Doç Dr. Tarkan YORULMAZ Ders notları
|
|
Yardımcı Kitap
|
Evolution, M. W. Strickberger, 2000.
Evrim, Zafer Bahçeci, 2000.
Evrimsel analiz, S. Freeman, J. C. Herron, 2002
Evrim, D. J Futuyma, Palme Yayıncılık.
|
|
Dersin Amacı
|
Organizmaların geçmişten günümüze nasıl çeşitlilik kazandığını ve bu çeşitliliğe neden olan mekanizmaları öğretmek
|
|
Dersin İçeriği
|
Giriş, dersin konusu ve tarihçesi
Dünyanın ve hayatın oluşumu
RNA dünyası, proteinler ve genetik şifrenin orijini
Metabolizmanın evrimi
Prokaryotik ve eukaryotik hücrelerin evrimi
Akrabalık ilişkilerinin belirlenmesi ve evrime ilişkin kanıtlar
Evrim araştırmalarında paleontolojinin önemi
Moleküler filogeni ve önemi
Moleküler evrim
Populasyon genetiği, Hardy-Weinberg eşitliği
Genetik drift ve Mutasyon
Seleksiyon ve seleksiyon tipleri ve göç
Tür oluşumu ve mekanizmaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
3
|
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
3
|
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
-
|
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
3
|
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
-
|
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
3
|
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
5
|
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
4
|
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
3
|
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
3
|
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
4
|
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
3
|
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
5
|
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
2
|