Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilimsel araştırma metodları
|
Bir araştırma konusu verilip planlanır.
|
2
|
Konuya uygun veri/literatür taranması
|
Veri toplama/Deney/Arazi çalışmaları
|
3
|
Verilere uygun bir konun seçimi
|
Çalışma ile ilgili Deney/Arazi çalışmaları
|
4
|
Çalışmaların değerlendirilmesi
|
Çalışma ile ilgili Deney/Arazi çalışmaları
|
5
|
Çalışmaların değerlendirilmesi
|
Çalışma ile ilgili Deney/Arazi çalışmaları
|
6
|
Çalışmaların değerlendirilmesi
|
Çalışma ile ilgili Deney/Arazi çalışmaları
|
7
|
Çalışmaların değerlendirilmesi
|
Çalışma ile ilgili Deney/Arazi çalışmaları
|
8
|
Çalışmaların değerlendirilmesi
|
Çalışma ile ilgili Deney/Arazi çalışmaları
|
9
|
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi
|
Sonuç Raporunun yazılması
|
10
|
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi
|
Sonuç Raporunun yazılması
|
11
|
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi
|
Sonuç Raporunun yazılması
|
12
|
Bilimsel bir makale nasıl yazılır
|
Makale yazımı ve yayın süreci
|
13
|
Bilimsel bir makale nasıl yazılır
|
Makale yazımı ve yayın süreci
|
14
|
Proje sonucunun sunumu
|
Proje sonucunun sunumu
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Biyoloji Bölümü Öğretim Üyeleri
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Niyazi Karasar, 2012. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yay. Dağ. 1-292
Şener Büyüköztürk Özcan E. Akgün Şirin Karadeniz Funda Demirel Ebru Kılıç, 2000. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Palme Akd. Yay., 1-358.
|
Yardımcı Kitap
|
Durmuş Ekiz,2009. Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Yaklaşım, Yöntem ve Teknikler),Anı yay., 1-226.
|
Dersin Amacı
|
Biyoloji ile ilgili bilimsel bir çalışmanın, planlanması, projelendirilmesi, proje önerisinin sunulması, çalışmanın yapılması ve sonuçların düzenlenmesini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Bilimsel araştırma metodları
Bilimsel bir makale nasıl yazılır
Proje sonucunun sunumu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
2
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
-
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
2
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
2
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
5
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
-
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
3
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
2
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
4
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
4
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
4
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
4
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
4
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
4
|