Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğreltilerin orijini ve evrimsel önemi, Bryophyta ve Gymnosperm?lerden farkları
|
|
2
|
Eğreltilerin genel özellikleri
|
|
3
|
Eğrelti gametofitinin morfolojik, anatomik ve histolojik özellikleri
|
|
4
|
Eğrelti sporofitinin morfolojik, anatomik ve histolojik özellikleri; iletim dokusunun incelenmesi
|
|
5
|
Eğreltilerde üreme, hayat döngüsü
|
|
6
|
Eğreltilerin ekolojik önemi, eğreltilerin yaşama ortamları
|
|
7
|
Eğreltilerin araziden toplanması, teşhisi ve herbaryumu
|
|
8
|
Eğreltilerin araziden toplanması, teşhisi ve herbaryumu
|
|
9
|
Eğreltilerin sınıflandırılması; Türkiye Eğreltileri
|
|
10
|
Psilophyta (Çıplak Eğreltiler) biyolojisi, sistematiği ve örnekler
|
|
11
|
Lepidophyta (Kibritotları) biyolojisi ve sistematiği
|
|
12
|
Calamophyta (Atkuyrukları) biyolojisi ve sistematiği
|
|
13
|
Pteridophyta (Gerçek Eğreltiler) biyolojisi
|
|
14
|
Pteridophyta (Gerçek Eğreltiler) sistematiği
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tamer KEÇELİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Tohumsuz Bitkiler Sistematiği II. Cilt , Zekeriya Altuner, Tokat, 1997.
2. The Families and Genera of Vascular Plants, Volume I: Pteridophytes and Gymnosperms, K.U. Kramer, Gren, P.S. 1990.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Ranker, T.A. & Haufler, C.H. 2008. Biology and Evolution of Ferns and Lycophytes. Cambridge University Press.
|
Dersin Amacı
|
Eğreltilerin gelişmişlik düzeyine göre bitkiler alemindeki yeri ve öneminin, anatomik, morfolojik, histolojik, fizyolojik ve ekolojik özellikleriyle birlikte karşılaştırmalı olarak Türkiye?den örneklerle birlikte anlatılması
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
4
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
4
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
4
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
4
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
4
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
3
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
3
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
2
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
4
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
4
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
3
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
3
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
3
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
3
|