Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yaban hayatı ekolojisine giriş
|
K1 - Bölüm - 1
|
2
|
Yaban hayatı alanları: Biyomlar -I
|
K1 - Bölüm - 2
|
3
|
Yaban hayatı alanları: Biyomlar -II
|
K1 - Bölüm - 2
|
4
|
Yaban hayatında koruma ve yönetim
|
K1 - Bölüm - 13
|
5
|
Koruma teorisi
|
K1 - Bölüm - 17
|
6
|
Koruma uygulamaları - I
|
K1 - Bölüm - 18
|
7
|
Koruma uygulamaları - II
|
K1 - Bölüm - 18
|
8
|
Yaban hayatı kontrolü
|
K1 - Bölüm - 20
|
9
|
Türkiye`deki yaban hayatı koruma alanları
|
K2 - internet kaynakları
|
10
|
Yaban hayatı Geliştirme Sahaları
|
K2 - internet kaynakları
|
11
|
Türkiye`nin önemli yaban hayvanları -I
|
K2 - internet kaynakları
|
12
|
Türkiye`nin önemli yaban hayvanları -II
|
K2 - internet kaynakları
|
13
|
Yaban Hayatı Yönetim Planı örneklerinin değerlendirilmesi - I
|
K2 - internet kaynakları
|
14
|
Yaban Hayatı Yönetim Planı örneklerinin değerlendirilmesi - II
|
K2 - internet kaynakları
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi İlkay Çorak Öcal
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1) Fryxell, J.M., Sinclair, A.R.E., Caughley, G. (2014). Wildlife Ecology, Conservation, and Management. (3rd. ed), Blackwell Publishing Ltd, USA, UK, Australia.
K2) İnternet kayakları:
- https://www.mevzuat.gov.tr/File/GeneratePdf?mevzuatNo=7204&mevzuatTur=KurumVeKurulusYonetmeligi&mevzuatTertip=5
-https://www.tarimorman.gov.tr/DKMP/Menu/32/Yaban-Hayati-Gelistirme-Sahalari
|
Yardımcı Kitap
|
YK1) Bolen, E.G., Robinson, W.L. (2002). Wildlife Ecology and Management. (5th ed.), Pearson.
|
Dersin Amacı
|
Yaban hayatı ekolojisi, yönetimi, koruma biyolojisi hakkında bilgi sunmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Yaban hayatının tanımı, yaban hayatı yönetimi, ekosistem ve komüniteler, arazi parçalanması, arazi
kaybı ve yaban hayatı, tehlike altındaki türler ve tehlike altında ki türlerin yönetimi, koruma biyolojisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
3
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
-
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
-
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
3
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
-
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
-
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
-
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
-
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
-
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
-
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
-
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
5
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
-
|