ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyoiklim BİY431 GÜZ 3+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Biyoiklim tanımını yapar.
    2-Dünyadaki çeşitli iklim tipleri ile iklim elemanlarını söyler.
    3-Edindikleri iklim bilgileriyle canlılar ile iklim arasındaki ilişkileri özetler.
    4- Biyoiklimsel analiz ve sentez yapabilme yeteneği kazanarak iklimin canlılar üzerine etkisini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Biyoiklim
    2 Atmosferin yapısı ve dikey durumu
    3 Güneşlenme süresi, sıcaklık ve ısı
    4 Karasallık, hava nemi ve yağışlar
    5 Yağışların dünya üzerindeki dağılışı
    6 Bitki Biyoiklimi
    7 Köppen, De`Martonne metodları ve Türkiye`ye uygulanmaları
    8 Emberger, Gaussen metodları ve Türkiye`ye uygulanmaları
    9 Thorntwaite metodu ve Türkiye`ye uygulanması, Mikroiklim
    10 Dünya iklimlerinin sınıflandırılması
    11 Türkiye iklimleri ve çeşitli iklim sınıflandırmaları
    12 Türkiye`de mevsimlik yağış rejimi tipleri
    13 Türkiye`nin Akdeniz iklimli bölgeleri
    14 Türkiye`nin kara ve oseyanik iklimli bölgeleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Tamer KEÇELİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Ayşenur KAYABAŞ
    Kaynaklar 1.Akman Y. 2011. İklim ve Biyoiklim. Palme Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap 1.Reyhan H., Mutlu A., Doğan H., Reyhan A.S. (Editörler). 2014. Sosyal Çevre Bilimleri. Siyasal Kitapevi, Ankara. 2.Somuncu M. (Editör). 2016. Küresel İklim Değişikliği ve Etkileri. Türkiye Çevre Vakfı Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Dünya`da Türkiye`de görülen iklim tiplerinin tanıtılarak, iklim olayları ile canlılar arasındaki ilişkilerin incelenmesi ve iklim tiplerinin canlı formları üzerine olan etkilerinin tartışılması.
    Dersin İçeriği Biyoiklim kavramı, atmosferin yapısı ve dikey durumu, güneşlenme süresi, sıcaklık ve ısı, Karasallık, hava nemi ve yağışlar, yağışların dünya üzerindeki dağılışı, bitki biyoiklimi, Köppen, De`Martonne, Emberger, Gaussen, Thortwaite metodları ve Türkiye`ye uygulanmaları, mikroiklim, dünya iklimlerinin sınıflandırılması Türkiye iklimleri, çeşitli iklim sınıflandırmaları, Türkiye`de mevsimlik yağış rejimi tipleri, Türkiye`nin Akdeniz, kara ve oseyanık iklimli bölgeleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular. 2
    2 Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular. 1
    3 Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar. 2
    4 Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar. 3
    5 Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. 2
    6 Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar. 3
    8 Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir. -
    9 Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi. 3
    10 Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi. 2
    11 Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar. -
    12 Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır. 2
    13 Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır. 3
    14 Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster