ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyoiklim BİY431 GÜZ 3+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler biyoiklimi tanımlar.
    2-Öğrenciler dünyadaki çeşitli iklim tipleri ile iklim elemanlarını söyler.
    3-Öğrenciler edindikleri iklim bilgileriyle canlılar ile iklim arasındaki ilişkileri özetler.
    4- Öğrenciler biyoiklimsel analiz ve sentez yapabilme yeteneği kazanarak iklimin canlılar üzerine etkisini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Biyoiklim K1, YK1
    2 Atmosferin yapısı ve dikey durumu K1
    3 Güneşlenme süresi, sıcaklık ve ısı K1
    4 Karasallık, hava nemi ve yağışlar K1
    5 Yağışların dünya üzerindeki dağılışı K1
    6 Bitki Biyoiklimi K1, YK1
    7 Köppen, De`Martonne metodları ve Türkiye`ye uygulanmaları K1
    8 Emberger, Gaussen metodları ve Türkiye`ye uygulanmaları K1
    9 Thorntwaite metodu ve Türkiye`ye uygulanması, Mikroiklim K1
    10 Dünya iklimlerinin sınıflandırılması K1
    11 Türkiye iklimleri ve çeşitli iklim sınıflandırmaları K1, YK1
    12 Türkiye`de mevsimlik yağış rejimi tipleri K1
    13 Türkiye`nin Akdeniz iklimli bölgeleri K1
    14 Türkiye`nin kara ve oseyanik iklimli bölgeleri K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araş. Gör. Dr. Ayşenur Kayabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş. Gör. Dr. Ayşenur Kayabaş
    Kaynaklar K1) Akman Y. 2011. İklim ve Biyoiklim. Palme Yayıncılık, 345 s. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1) Somuncu M. (Editör). 2016. Küresel İklim Değişikliği ve Etkileri. Türkiye Çevre Vakfı Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Dünya`da Türkiye`de görülen iklim tiplerinin tanıtılarak, iklim olayları ile canlılar arasındaki ilişkilerin incelenmesi ve iklim tiplerinin canlı formları üzerine olan etkilerinin tartışılması.
    Dersin İçeriği Biyoiklim kavramı, atmosferin yapısı ve dikey durumu, güneşlenme süresi, sıcaklık ve ısı, Karasallık, hava nemi ve yağışlar, yağışların dünya üzerindeki dağılışı, bitki biyoiklimi, Köppen, De`Martonne, Emberger, Gaussen, Thortwaite metodları ve Türkiye`ye uygulanmaları, mikroiklim, dünya iklimlerinin sınıflandırılması Türkiye iklimleri, çeşitli iklim sınıflandırmaları, Türkiye`de mevsimlik yağış rejimi tipleri, Türkiye`nin Akdeniz, kara ve oseyanık iklimli bölgeleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular. 2
    2 Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular. 1
    3 Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar. 2
    4 Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar. 3
    5 Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. 2
    6 Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar. 3
    8 Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir. -
    9 Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi. 3
    10 Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi. 2
    11 Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar. -
    12 Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır. 2
    13 Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır. 3
    14 Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster