Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyoiklim
|
|
2
|
Atmosferin yapısı ve dikey durumu
|
|
3
|
Güneşlenme süresi, sıcaklık ve ısı
|
|
4
|
Karasallık, hava nemi ve yağışlar
|
|
5
|
Yağışların dünya üzerindeki dağılışı
|
|
6
|
Bitki Biyoiklimi
|
|
7
|
Köppen, De`Martonne metodları ve Türkiye`ye uygulanmaları
|
|
8
|
Emberger, Gaussen metodları ve Türkiye`ye uygulanmaları
|
|
9
|
Thorntwaite metodu ve Türkiye`ye uygulanması, Mikroiklim
|
|
10
|
Dünya iklimlerinin sınıflandırılması
|
|
11
|
Türkiye iklimleri ve çeşitli iklim sınıflandırmaları
|
|
12
|
Türkiye`de mevsimlik yağış rejimi tipleri
|
|
13
|
Türkiye`nin Akdeniz iklimli bölgeleri
|
|
14
|
Türkiye`nin kara ve oseyanik iklimli bölgeleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tamer KEÇELİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Ayşenur KAYABAŞ
|
Kaynaklar
|
1.Akman Y. 2011. İklim ve Biyoiklim. Palme Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
1.Reyhan H., Mutlu A., Doğan H., Reyhan A.S. (Editörler). 2014. Sosyal Çevre Bilimleri. Siyasal Kitapevi, Ankara.
2.Somuncu M. (Editör). 2016. Küresel İklim Değişikliği ve Etkileri. Türkiye Çevre Vakfı Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Dünya`da Türkiye`de görülen iklim tiplerinin tanıtılarak, iklim olayları ile canlılar arasındaki ilişkilerin incelenmesi ve iklim tiplerinin canlı formları üzerine olan etkilerinin tartışılması.
|
Dersin İçeriği
|
Biyoiklim kavramı, atmosferin yapısı ve dikey durumu, güneşlenme süresi, sıcaklık ve ısı, Karasallık, hava nemi ve yağışlar, yağışların dünya üzerindeki dağılışı, bitki biyoiklimi, Köppen, De`Martonne, Emberger, Gaussen, Thortwaite metodları ve Türkiye`ye uygulanmaları, mikroiklim, dünya iklimlerinin sınıflandırılması
Türkiye iklimleri, çeşitli iklim sınıflandırmaları, Türkiye`de mevsimlik yağış rejimi tipleri, Türkiye`nin Akdeniz, kara ve oseyanık iklimli bölgeleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Biyolojinin temel prensip ve teorilerini kavrar ve uygular.
|
2
|
2
|
Bitki, hayvan, mantar ve mikroorganizma çeşitliliğimizin tanınması, sistematiği, korunması ve izlenmesi ile ilgili teknikleri uygular.
|
1
|
3
|
Organizmaların hücre, doku ve sistemlerini kavrar.
|
2
|
4
|
Organizmaların yapı, fonksiyonlarını ve fizyolojik ilişkilerini kavrar.
|
3
|
5
|
Deney tasarlayıp yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
2
|
6
|
Organizmaların birbirleriyle ve çevreleriyle ilişkilerini inceler ve gözlemleme tekniklerini kullanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki son gelişmeleri içeren teknolojileri kavrar.
|
3
|
8
|
Biyoloji alanında edindiği bilgileri sağlık, çevre, teknoloji, endüstri ve sanayi kuruluşlarında kullanabilir.
|
-
|
9
|
Disiplinlerarası bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi.
|
3
|
10
|
Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi.
|
2
|
11
|
Mesleki, bilimsel ve etik sorumlulukları kavrar.
|
-
|
12
|
Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
2
|
13
|
Biyolojik uygulamalar için modern teknikleri, araçları kullanabilme ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır.
|
3
|
14
|
Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi kazanır.
|
1
|