ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ANALİTİK GEOMETRİ II MAT106 BAHAR 2+2 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Konik çeşitlerini sınıflandırır.
    2-Dereceden cebirsel düzlem eğrilerini dönüşümleri kullanarak sınıflandırır.
    3-Uzayda yüzey ve yüzey çeşitlerini sınıflandırır.
    4-Uzayda geometrik dönüşümleri kullanır.
    5-İkinci dereceden yüzeyleri sınıflandırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler102612
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102612
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çember
    2 Elips
    3 Hiperbol
    4 Parabol
    5 İkinci derece cebirsel düzlem eğrilerinin sınıflandırılması
    6 İkinci dereceden cebirsel düzlem eğrilerin standart forma indirgenmesi
    7 Standart forma indirgeme ile ilgili örnekler
    8 Küre yüzeyi
    9 Silindir yüzeyi
    10 Koni yüzeyi
    11 Doğrusal yüzeyler
    12 Dönel Yüzeyler
    13 İkinci dereceden cebirsel yüzeyler ve kanonik formlar
    14 İkinci dereceden cebirsel yüzeylerin kanonik forma indirgenmesi
    Ön Koşul ANALİTİK GEOMETRİ I
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yard. Doç. Dr. Celalettin KAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Analitik Geometri (9. Baskı), Rüstem Kaya, Bilim Teknik Yayınevi, 2009.
    Yardımcı Kitap [1] Analitik Geometri (7. Baskı), Arif Sabuncuoğlu, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2012. [2] Analitik Geometri (8. Baskı), H.Hilmi Hacısalihoğlu, Hacısalihoğlu Yayıncılık, Anakara, 2013. [3] Çözümlü Analitik Geometri Problemleri (3.Baskı), H.Hilmi Hacısalihoğlu, Ömer Tarakçı, Hacısalihoğlu Yayıncılık, Anakara, 2012. [4] Analytic Geometry, H. İbrahim Karakaş, METU Department of Mathematics, Ankara,1994.
    Dersin Amacı Uzay geometrinin temel öğelerinin tanıtılması ve yüzeylerin sınıflandırılması.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 2
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 2
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster