ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    MESLEKİ İNGİLİZCE II MAT110 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Matematik ile ilgili temel terimleri kavrar.
    2-Matematik ile ilgili temel terimleri tanımlar.
    3-Bilimsel yayınları tarama bilgisini uygular.
    4-Bilimsel yayınları anlamayı ve Türkçeye çevirmeyi uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler153412
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 153412
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derivative, Differentials, Rules for derivative, Chain rule [K1]
    2 Türev, Diferansiyeller, Türev alma kuralları, Zincir kuralı
    3 Artan ve azalan fonksiyonlar, Ortalama Değer Teoremi, Kapalı fonksiyonların türevi, Yüksek mertebeden türevler, ilkel türev
    4 Increasing and decreasing functions, Mean Value Theorem [K1], [K2]
    5 Implicit differentiation, Higher order derivatives, Anti derivative [K1], [K2]
    6 Ters fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, Doğal logaritma
    7 Ters trigonometrik fonksiyonlar, Hiperbolik fonksiyonlar
    8 Inverse functions, Exponential and logarithmic functions, Natural logarithm [K1], [K2]
    9 Inverse trigonometric functions, Hyperbolic functions [K1], [K2]
    10 Sabit katsayılı lineer diferansiyel denklemler
    11 Sabit katsayılı lineer diferansiyel denklemler
    12 Liear differential equations with constant coefficients [K1], [K2]
    13 Related rates, Concavity and inflection points [K1], [K2]
    14 İlişkili oranlar, Bükeylik ve dönme noktaları
    15 Lineer yaklaşımlar, Hata analizi, Belirsiz formlar
    16 Linear approximations, Error analysis, Undetermined forms [K1], [K2]
    17 Sum and product symbols, Some sum and product formulas, Series and sequences Definite integral, Fundamental Theorem of Calculus [K1], [K2]
    18 Toplam ve Çarpım sembolleri, Bazı toplam ve çarpım formülleri, Seriler ve diziler
    19 Belirli integral, Analizin Temel Teoremi
    20 Techniques of integration [K1], [K2]
    21 Improper integrals [K1], [K2]
    22 İntegral alma teknikleri
    23 Has olmayan integraller
    24 Volumes of solids of revolution, Multiple integrals [K1], [K2]
    25 Line integrals, Surface integrals, Green?s [K1], [K2]
    26 Dönel cisimlerin hacimleri, Çok katlı integraller
    27 Eğrisel integraller, Yüzey integralleri, Green Teoremi, Divergence Teoremi, Stokes Teoremi
    28 Theorem, Divergence Theorem, Stokes? Theorem [K1], [K2]
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Faruk POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Hanife VARLI
    Kaynaklar Larry Zafran, Math Made a Bit Easier: Basic Math Explained in Plain English, CreateSpace, 2009.
    Yardımcı Kitap Natanson, I. P., Theory of Functions of a Real Varible, Chap. 1,, 14, Ungar, 1955.
    Dersin Amacı Bu dersin temel amacı öğrencilere, genelde İngilizce bilimsel yayınlarda geçen matematiğe ait temel terimleri öğretmek, özelde ise temel matematik derslerinde görülen konulara paralel terimleri kavratmak ve çeviriler yapabilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 2
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme 4
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 3
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 5
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 4
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme 3
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster