Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derivative, Differentials, Rules for derivative, Chain rule
|
[K1]
|
2
|
Türev, Diferansiyeller, Türev alma kuralları, Zincir kuralı
|
|
3
|
Artan ve azalan fonksiyonlar, Ortalama Değer Teoremi, Kapalı fonksiyonların türevi, Yüksek mertebeden türevler, ilkel türev
|
|
4
|
Increasing and decreasing functions, Mean Value Theorem
|
[K1], [K2]
|
5
|
Implicit differentiation, Higher order derivatives, Anti derivative
|
[K1], [K2]
|
6
|
Ters fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, Doğal logaritma
|
|
7
|
Ters trigonometrik fonksiyonlar, Hiperbolik fonksiyonlar
|
|
8
|
Inverse functions, Exponential and logarithmic functions, Natural logarithm
|
[K1], [K2]
|
9
|
Inverse trigonometric functions, Hyperbolic functions
|
[K1], [K2]
|
10
|
Sabit katsayılı lineer diferansiyel denklemler
|
|
11
|
Sabit katsayılı lineer diferansiyel denklemler
|
|
12
|
Liear differential equations with constant coefficients
|
[K1], [K2]
|
13
|
Related rates, Concavity and inflection points
|
[K1], [K2]
|
14
|
İlişkili oranlar, Bükeylik ve dönme noktaları
|
|
15
|
Lineer yaklaşımlar, Hata analizi, Belirsiz formlar
|
|
16
|
Linear approximations, Error analysis, Undetermined forms
|
[K1], [K2]
|
17
|
Sum and product symbols, Some sum and product formulas, Series and sequences
Definite integral, Fundamental Theorem of Calculus
|
[K1], [K2]
|
18
|
Toplam ve Çarpım sembolleri, Bazı toplam ve çarpım formülleri, Seriler ve diziler
|
|
19
|
Belirli integral, Analizin Temel Teoremi
|
|
20
|
Techniques of integration
|
[K1], [K2]
|
21
|
Improper integrals
|
[K1], [K2]
|
22
|
İntegral alma teknikleri
|
|
23
|
Has olmayan integraller
|
|
24
|
Volumes of solids of revolution, Multiple integrals
|
[K1], [K2]
|
25
|
Line integrals, Surface integrals, Green?s
|
[K1], [K2]
|
26
|
Dönel cisimlerin hacimleri, Çok katlı integraller
|
|
27
|
Eğrisel integraller, Yüzey integralleri, Green Teoremi, Divergence Teoremi, Stokes Teoremi
|
|
28
|
Theorem, Divergence Theorem, Stokes? Theorem
|
[K1], [K2]
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Faruk POLAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Hanife VARLI
|
Kaynaklar
|
Larry Zafran, Math Made a Bit Easier: Basic Math Explained in Plain English, CreateSpace, 2009.
|
Yardımcı Kitap
|
Natanson, I. P., Theory of Functions of a Real Varible, Chap. 1,, 14, Ungar, 1955.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin temel amacı öğrencilere, genelde İngilizce bilimsel yayınlarda geçen matematiğe ait temel terimleri öğretmek, özelde ise temel matematik derslerinde görülen konulara paralel terimleri kavratmak ve çeviriler yapabilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
4
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
2
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
3
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
2
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
4
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
3
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
5
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
4
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
3
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
3
|