ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    NUMERİK ANALİZ MAT309 GÜZ-BAHAR 4+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sayısal yöntemlerin analizini açıklar.
    2-Lineer olmayan denklem ve sistemleri çözer.
    3-Lineer denklem sistemlerini direk ve sayısal yöntemlerle çözer.
    4-Matris özdeğerlerini sayısal metotlarla hesaplar.
    5-Bir fonksiyon için polinom interpolasyonu oluşturur.
    6-Türev ve integrali sayısal olarak hesaplar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler102816
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102816
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yakınsaklık mertebeleri, yuvarlama hatası, mutlak hata, bağıl hata, kesme hatası
    2 Lineer olmayan denklemlerin çözümü: yarılama metodu, Newton metodu, yakınsaklık ve hata analizleri
    3 Sekant metodu, yakınsaklık ve hata analizi, sabit nokta iterasyonu, lineer olmayan sistemlerin çözümleri
    4 Lineer denklem sistemlerinin çözümü, direk çözüm metotları: LU ve Cholesky faktörizasyonları
    5 Pivotlama, normlar ve hata analizleri
    6 Neumann serileri, iterasyon metotları: Jacobi, Gauss-Seidel, SOR
    7 Matris özdeğer problemi, kuvvet metodu
    8 Polinom interpolasyonu: Lagrange interpolasyonu
    9 Tekrarlı interpolasyon, bölünmüş farklar yöntemi
    10 Hermite interpolasyonu
    11 Spline interpolasyonu
    12 Eğri uydurma, en küçük kareler yöntemi
    13 Sayısal türev, sonlu fark formülleri
    14 Sayısal integral: yamuk kuralı, Simpson yöntemi, Newton-Cotes Formülasyonu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yard. Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Nümerik Analiz, Mustafa Bayram, Birsen Yayınevi, 2009.
    Yardımcı Kitap Sayısal Analiz, Behiç Çağal, Birsen Yayınevi, 2012.
    Dersin Amacı Farklı matematiksel problemlerin sayısal çözümleri için kullanılan yöntemlerin kavratılması.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 4
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 3
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 3
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 4
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 4
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster