ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ADİ DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN SAYISAL ÇÖZÜMLERİ MAT313 GÜZ-BAHAR 2+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Adi diferansiyel denklem ve sistemleri için başlangıç değer problemlerini sayısal yöntemlerle çözer.
    2- Adi diferansiyel denklemler için sınır değer problemlerini sayısal yöntemlerle çözer.
    3-Uygulanan metotların hata, kararlılık ve yakınsaklık analizlerini yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler102510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102816
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Başlangıç Değer Problemleri, Fark Denklemleri
    2 Kararlılık Analizi, Yakınsama Analizi
    3 Tek Adım Metotları: Taylor Serileri Açılım Metotları, Yakınsama Analizi, 1. ve 2. Mertebe Runge-Kutta metotları
    4 3. ve 4. mertebe Runge-Kutta metotları, yüksek mertebeden Runge-Kutta metotları, yakınsama ve kesme hatası yaklaşımı
    5 Ekstrapolasyon Yöntemi: Euler ekstrapolasyonu, kararlılık analizi
    6 Kapalı Runge-Kutta metotları, Obrechkoff metotları: 2., 3., 4. Mertebeden metotlar
    7 Diferansiyel denklem sistemlerinin çözümleri, Euler ve Runge-Kutta metotları, kararlılık analizi, stif sistemler
    8 Uyarlanmış (adaptif) Metotlar, Runge-Kutta-Treanor metodu, Liniger-Willoughby uyarlaması, Nystrom-Trenor uyarlaması
    9 Çok adım metotları: Açık çok adım metotları: Adams-Bashford formülleri, Nystrom formülleri, Kapalı çok adım metotları: Adams-Moulton formülleri, Milne-Simpson formülleri
    10 Genel lineer çok adım metotları: kesme hatası yaklaşımı, kararlılık ve yakınsama, yayılmış hata yaklaşımları
    11 Tahmin-düzeltme metotları: kapalı çok adım metotları, (P(CE)^m)E metodu, Adams tahmin-düzeltme metotları, modifiye metotlar
    12 Hibrit metotlar: tek adım hibrit metotlar, iki adım hibrit metotlar
    13 Yüksek mertebe diferansiyel denklemler: hibrit metotlar, Obrachkoff metotları, uyarlamalı metotlar Düzgün olmayan adım metotları: Adams-Bashforth metotları, Adams-Moulton metotları
    14 Sınır değer problemleri için sayısal metotlar: Shooting metodu, fark denklemleri, yakınsama
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yar. Doç. Dr. Ufufk Öztürk
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Numerical Solution of Differential Equations, M. K. Jain, Halsted Press, 1985.
    Yardımcı Kitap Numerical Solution of Ordinary Differential Equations, Kendall Atkinson, Weimin Han, David E. Stewart, Wiley, 2009.
    Dersin Amacı Adi diferansiyel denklemlerin sayısal çözüm metotlarının kavratılması, çözüm için uygulanan metodun hata, kararlılık ve yakınsama analizlerinin yapılması
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 5
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 3
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 3
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 3
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster