Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bağıntılar, Özellikleri ve Grafiklerinin Çizimi
|
|
2
|
Fonksiyonlar ve Bazı Özellikleri
|
|
3
|
Türevin Geometrik ve Fiziksel Yorumu
|
|
4
|
Fonksiyon Grafiklerinin Çizilmesi ve Yorumlanması
|
|
5
|
Belirsiz İntegral
|
|
6
|
Belirli İntegralin Geometrik ve Fiziksel Uygulamaları
|
|
7
|
Matematiksel Modelleme
|
|
8
|
Adi Diferansiyel Denklemlerin Oluşturulması ve Çözümlerinin Elde Edilip Yorumlanması
|
|
9
|
Çok Değişkenli Fonksiyonlar ve Özellikleri
|
|
10
|
Çok Değişkenli ve Reel Değerli Fonksiyonların Limit ve Süreklilikleri
|
|
11
|
Kısmi Türevin Geometrik ve Fiziksel Anlamı
|
|
12
|
Çok Katlı İntegrallerin Fiziksel Uygulamaları
|
|
13
|
Diziler ve Seriler
|
|
14
|
Fonksiyon Dizilerinin Yakınsaklığı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Yard. Doç. Dr. Müfit ŞAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Ali Nesin, Analiz I, Nesin Yayınları, 2015
|
Yardımcı Kitap
|
1. Binali Musayev, Nizami Mustafayev, Kerim Koca, Teori ve Çözümlü Problemlerle Analiz III , Seçkin Yayıncılık, 2007
2. Diferansiyel Denklemler, Mustafa BAYRAM, Birsen Yayınevi, 2010
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere kariyer için ihtiyaç duyabileceği matematiksel bilginin verilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
5
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
4
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
5
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
5
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
5
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
3
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
4
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
3
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
4
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|