ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Manifoldlar I MAT417 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Diferansiyellenebilir fonksiyonu tanımlar
    2-Topolojik manifold ve diferansiyellenebilir manifold kavramlarını açıklar
    3-Bir topolojik uzayda manifold yapısını kurar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2021836
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012626
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kartezyen çarpım, Bağıntı, Fonksiyonlar K1-Bölüm 5.1 K2-Bölüm 1.13
    2 Öklid uzayı K3-Bölüm 1.2
    3 Teğet vektörler K3-Bölüm 2.2
    4 Vektör alanları K3-Bölüm 2.3
    5 Yönlü türevler K3-Bölüm 2.4
    6 Kovaryant türev K4-Bölüm 1.6
    7 Kotanjant vekörler, 1-Formlar K3-Bölüm 2.7
    8 Türev dönüşümü K3-Bölüm 2.11
    9 Topolojik uzaylar K5-Bölüm 1.1
    10 Alt uzay topolojisi K5-Bölüm 3.5
    11 R^n de diferensiyellenebilir fonksiyonlar K4-Bölüm 1.4
    12 Topolojik manifoldlar K4-Bölüm 1.3
    13 Diferansiyellenebilir manifoldlar K4-Bölüm 1.4
    14 Koordinat komşuluğu, Atlas K4-Bölüm 1.4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Kahraman Esen ÖZEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çelik, B. (2018). Soyut Matematik, 3. Baskı. Dora Yayıncılık, Bursa K2. Güzeltepe, M. (2017). Genel Matematik 1, 1. Baskı. Sakarya Yayıncılık, Sakarya K3. Yüce, S. (2017). Öklid Uzayında Diferansiyel Geometri, 1. Baskı. Pegem Akademi, Ankara K4. Hacısalihoğlu, H. H. (2000). Diferensiyel Geometri, Cilt I, 4. Baskı. Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları, Ankara K5. Yüksel, Ş. (2008). Genel Topoloji, 6. Baskı. Eğitim Kitabevi, Konya
    Yardımcı Kitap YK1. Şahin, B. (2012). Manifoldların Diferensiyel Geometrisi, Nobel Yayıncılık, Ankara YK2. Sabuncuoğlu, A. (2014). Diferensiyel Geometri, 5. Basım. Nobel Yayıncılık, Ankara
    Dersin Amacı Manifold kavramının öğretilmesi ve manifoldlar üzerinde diferansiyel hesabın temel özelliklerinin çalışılması
    Dersin İçeriği Fonksiyonlar, Yönlü Türevler, Kovaryant türev, Topolojik manifoldlar, Diferansiyellenebilir manifoldlar; Koordinatlar komşuluğu, Atlas
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 2
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster